Julen blir stressig OM man stressar!

jag har hört på alla dom som klagar över julen... Att det är stressigt och allt är så jobbigt.
På TV, radio och i alla tidningar ser man hur folk springer som yra höns efter julklappar eller att dom stressar för dom har inte gjort några pepparkakor än!
Men för fan!
Planering folk!
Jag började köpa mina julklappar i början av december... De få jag faktiskt köper. Annra gör jag dom flesta själv.
Det är billigt och så mycket roligare att ge bort än ännu en julklapp som kan hittas på loppis till sommaren!
Varför göra av med mer pengar än nögvändigt om nu julen är så dyr ändå?!
Jag vet att julen kan kosta mycket... jag lade själv en hel del pengar på all den choklad jag skulle smälta för att kunna göra rishoklad och praliner. Men det har i alla fall jag nytta av i slutändan!

För mig är julen en vacker tid... Titta på julgranen och mysa.
Träffa släkten (varken man vill eller inte...)
Men det jag längtar efter mest är att få spela Disney TP med någon! Det känns riktigt juligt!
Spela sällskapsspel, skratta och pipla glögg... Garanterad mysfaktor.

Så varför göra så här mot er själv?
Ha en planering och håll er till den! så finns det inget som ni behöver oroa er över!
Bara njut och ha jul!

God Jul allesammans!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0