Professionell Diplomerad Makeupartist.

Dom fina orden... Precis dom jag ville höra.
I tisdags var det dags... sista dagen i skolan. Diplom skulle delas ut och slutfotograferingsbilder skulle visas för första gången. Detta var värre än julafton!

När Anne frågar: Hur många MVG tror du att du fått? (man kan max ha 7st)
Jag svarar försiktigt: Kanske 3?
Hon ler och svarar snällt: Det var MVG på alla!
Hjärtat hoppa till! Jag kunde pusta ut, underbart!
Jag fick även se mina slutfotograferingbilder som jag har berättat om, så här blev resultatet:

  

Skriv gärna en rad och berätta vad ni tycker!

Men om jag nu skulle komma till poängen...

När det var diplomutdelning var det massa fjärilar i magen.
Mitt namn ropades ut och jag fick gå fram och krama min lärare och ta emot diplomet.
Jag öppna det försiktigt... Professionell Diplomerad makeupartist stod det!
Jag var så lycklig!
Det var just detta jag hade väntat på!
Jag hade jobbat som ett svin i ett helt år för att få in pengar så jag kunde gå på makeupstudion och sen komma ut, 4 månader senare, med det stora diplomet!
En helt galen känsla!

Jag kan ju också berätta att det finns 2 sorters betyg:
* Diplomerad makeupsrtist = Du har minst G i alla ämnen och har klarar kursen.
* Professionell diplomerad makeupartist: Du har MVG i alla ämnen.

Så detta betyder så mycket för min framtid.
Helt galet underbart... går inte att beskriva!

Tack till Emila som ställde upp som modell och gjorde så min dröm blev sann!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0