Tandläkaren...

Jag fick ett ganska bestämt samtal i måndags av min tandläkares assistent. Hon var väldigt sur över att jag inte hade dykt upp på min bokade tid för typ en månad sen. Och hon gick på om att det var väl VÄLDIGT o nödigt att gå och betala för nått som jag aldrig gick på?!?
joo.... det tyckte jag ju... Så då satte hon in en ny tid till mig som idag och förbannade mig om jag inte dök upp!
jaa... mamma, sa jag och lade på.
Visst att dom gör samhället en tjänst genom att håla koll på deras bissingar... men det finns ju en gräns!
Förresten så har jag inga dåliga tänder! Jag har aldrig haft ett hål i mitt liv! Så varför orka bry sig och ringa och vara butter på mig?!
njaa.... hon kanske inte hade fått frukost den dagen...
Men nu är de över i alla fall. Var där kl.08.40 och 08.58 var jag ute igen... Snabba ryck ser du!
Och ändå tog det längre tid än vad det brukar... för hon var tvingen att putsa mina tänder med sån där äcklig banansmörj! att dom inte ger upp det när man fyller 10!?
Så äckligt! och det skapa hon min tänder tills dom blödde... Duktigt! men nu var dom i alla fall rena tyckte hon....
njo... möjligt men jag behöver inte förblöda bara dör att jag ska till tandläkaren och konstatera att jag har fina tänder!
Ja..! det kanske var payback time! bara för jag inte dök upp på min första bokade tid och för att hon själv har skitkassa tänder... så måste den friska straffas!
Ha... det har ag aldrig tänkt på innan.... stämmer säkert i denna socialdemokratiska värld;
"Får inte jag, får inte du, där med basta!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0