Flytta eller inte flytta? Det är frågan!

Vilket dilemma jag står i!
Jag har fan hittat två superfina lägenheter, men uppenbarligen kan jag inte bo i någon av dem!
Jag har gått o väntat i minst 6månader på en liten chans och när det kommer (och mer eller mindre slår mig i ansiktet med knytnäve) så kan jag inte ta den!

Lägenhet nr.1:
Superfräsch 2:a på 49kvm på Nobeltorget- Malmö.
Hyra 5100:-
kommentar: Vem fan kan ta ut en sådan hyra på en liten lägenhet?! Det finns lägenheter på triangeln på 90kvm för 6000:-/ månad! Skamligt!
Detta innebär att finasiellt kan jag inte ta den... För vi har inte råd.

Lägenhet nr.2:
Liten 1:a på 27kvm regementsgatan- Ystad
Hyra: 2100:-
kommentar: Hur ska jag o Philip få plats på ynka 27kvm?
"Allt går om man vill" säger dom... Men det känns trångt. Sen var ju tanken att vi skulle ifrån den här hålan för gott!
Plus att lägenheten behöver en viss uppfräschning.

Jag känner att det är dax snart att ge sig av!
Det gamla boet börjar bli trångt och obekvämt!
Men jag har inget jobb... går ju fortfarande i skolan, och Philip har inget fast jobb där lönen kan variera mellan flera tusen kronor i månaden, vilket är en jävla skillnad!

Det som är mest synd är att Philip börjar få kalla fötter... Han tycker det är bra är hemma... Det är säkert.
Jag kan förstå honom på många vis! Jag är nog som honom egentligen: inte göra nått om det inte är säkert!
Men nu vill jag erkligen chansa! Känna på det!
De flesta av våra vänner är utflugan sen länge, det är bara vi kvar! När är det vår tur?!
Hur ska jag övertala Philip om att det kommer funka, att allt kommer lösa sig?
Att 27 kvm kanske inte är så litet och Ystad kankse får duga till ett annat bättre tillfälle kommer.
FÖr jag kommer inte lämna min bostadskö i malmö! Där kan man stå och kanske få ett erbjudade när det är vår tur... om cirka ETT ÅR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0