Krokodilbebisar och svett!

Jag var på kanal lokal igen igår. Jag lurade med mig Elin för att jag inte skulle ha så förbannat tråkigt!
Jag visste om hade jag gått dit själv så hade jag somnat vid mitt sminkbord!
Men det löste ju sig!
Jag frågande Cecilia vem det var som skulle komma som gäst? men det var ingen speciell sådär det var
Micheal Wihes bror + en annan vissångare.
En författare som jag redan glömt namnet på.
Ulf Persson från KVP...  men det skulle komma djur!
Så sken jag upp som en sol! Djur i TV är ju grymt roligt!
Det skulle komma 2st krokodilbebisar och världen största skorpion!
Krokodilerna var ju grymt söta! men den där skorpionen var ju läskig.... helt hårig och svart. Plus att den visade sitt missnöje med att knipa zoologen i direktsänding! kanske mindre uppskattat... haha!
Men de små gungade bara med... För när dom kom i studion med alla lampor och så vidare, så börja dom liksom gunga med huvet. Som dom där leksakerna som bara har en spiralfjäder som hals!
Lagom coola såg dom ut... hihi!

Sen skulle jag bege mig till skolan. Fast dagen lektion var inställd så var i ett par som ville öva inför fotograferingen. Så jag blev utvalt att hålla i nycklarna.
Men när jag kom till skolan var det ingen där! så jag börja ringa runt och fråga om det var någon som tänkt sig att dyka upp?! men nix... alla hae sina ursäkter på olika håll.
Så där stod jag själv... egentligen utan modell och gick bara dit för att låsa upp för dom andra, och jag skulle missa tåget hem. KUL!
Jag var så arg så jag kunde spricka!
Men jag låste dörren igen... och gav mig fan på att hinna till tåget som skulle gå 19.15.
Jag titta bort på hansa... klockan stod på 19.09! Alltså 6minuter tils tåget skulle gå!
Det brukar ta mig cirka 15minuter att gå i vanlig takt...
Jahaa.... jag börja springa! Med min packning som bestod av
- Smink som väger cirka 3-4 kilo.
- En väska med papper och annnat, uppskattad vikt ca. 1½ kilo.
- En fårullspäls med tjock halsduk.

Allt detta släpade jag på min barma rygg till stationen.
Tryckte mig en jävla biljett och hoppa på tåget... "dörrarna stängs"
Jag var på! kolla klockan... prick 19.15!
Jag klarade det! men det var nog decennier sen jag var så svettig... det säger ju en del om min fysik.
Det var det roliga som hände på hela den dagen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0