Modevisning på Carlssons Trädgård

Igår var jag och ett gäng på 4 personer från skolan i Lund för att sminka och göra håret på 8st modeller.
Vinsningen skulle hållas på en bar/lounge/restaurange vid namn Carlssons Trädgård. Jag har aldrig hört talas om det innan, men uppenbarligen hade jag missat något!
De här 8st flickorna skulle visa kläder från Pink&Purple, en klänningsaffär som finns både i Malmö och i Lund. De gör dom finaste klänningarna jag sett! och för att inte tala om de underbara skorna! *svimmfärdig*
De hade fått välja vars 2st klänningar som de skulle gå i, en coctailklänningar ochen aftonklänning.
Sen stod vi för sminket och håret!
Det blev succé! Dom var så fina allihopa!
Och de hör flickorna var så unika... eller ehm....jaa... En såg ut som en exakt kopia Scarlett Johansson(!) och en som Jessica Alba! Galet galet...
Ägaren utav Carlssons Trädgård var en underbart, men mycket speciell person, Carla. Hon var överallt och ingenstans! Stor och högjudd men väldigt trevlig. Hon bjöd på mat från restaurangen och sen var det gratis sprit i baren efter visningen! Mycket trevligt påhitt!
Då var det liksom värt att sitta på en buss i 3timmar och jobba gratis om man får allt gratis när man väl kommer fram! inte illa alls! Makeupartisterna blev lite runda under skorna innan de skulle bege sig hem... haha!

Så kl.23 kasta jag mig på bussen, åkte 1½ timme till Ystad. Kasta mig i sängen och sov till klockan rinde kl.7. klädde bara på mig och borsta tänderna, på cyklen till stationen och på tåget till malmö för att gå 5timmar i skolan.
Nu är tessan slut i huvud och djupt i själen!
Skola imorgon... japp japp....
Allt ska klaras! Slutfotografering på lördag kommer förhoppningsvis bli super, annars kommer jag gråta blod!
Håll tummarna för mig!

Det bjuds på:
- Rosa Leopard med sotning
- Pirat med Diamanter
- Kamoflage målning med basker
 och sist men inte minst en skönhetssminkning ala Therese!






Lite bilder från visningen:

 *Scarlett*    *Jessica*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0