Mamma blev fin!

Nu när jag gått så länge i skolan var det dax att ta med föräldrarna till mitt "andra hem".
Man vill stolt visa upp vad man kan åstakomma efter ha lärt sig ett och annat!
(Dock berättade jag inte för henne att vi skulle sminka 50+, och att det passade bra att hon kom just den dagen!)

Men så var det helt plötsligt en tant som inte kunde komma, en tant som jag hade fixat fram!
Så jag fick leta upp en ny, ville inte komma till Bea och berättade att hennes tant hade rymt.
Så jag började springa runt till alla grannarna!
Det var många som ville men inte kunde. Lena kunde inte för hon var allergisk mot allt!
Sen hade vi Eva som jag inte fick ringa till för hon tittade på blommor. (det var ett råd från Johan...)
Till sist kom jag fram till Karin, och hon ville!
Äntligen kunde jag pusta ut, kasta mig på tåget och åka till skolan med alla nervena i behåll!

Men det var svårt att sminka tant! Jag ska aldrig mer klaga på att det är svårt att få basen jämn på en yngre person! ALDRIG MER!
Men visst var det en utmaning! Mamma var lite skeptiskt över det hela, om jag verkligen gjorde henne snyggare eller inte... Det var en fin linje att balansera på!
Och pilla dit lösögonfransar på en obefintligt ögonlock är ju inte det lättaste!
Men slutresultatet blev absolut kanon tyckte jag! Det blev inte fy skam inte...



Här är en bild på mamsen efter en sminkning!---->

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0