Nerverna kryper utanpå kroppen!

Jag är så nervös!
På lördag är det modevisning i Klippan. Det är en vän till Anne och Lina på skolan (lärarna alltså), för hon som gjort kläderna gick makeuputbildningen en gång i tiden. Så hon är lite kändis!
Jag har blivit utsedd att bli ledaren för makeupartisterna på modevisningen!
Jag har allt ansvar och jag ska kolla så att allt smink ser bra ut och är godkänt!
Känns väldigt underligt för det är min klasskamrater som jag ska bedömma, och det är väl inte så poppis att jag säger till dem att något inte är godkänt!
Jag har ju ändå gått i skolan lika länge som dom har. Och dom kan säkert saker jag inte kan, men jag känner mig i alla fal säker på min sak. Jag känner att jag tror på mig själv och att jag kommer göra ett bra jobb!
Och jag hoppas innerligt att alla de andra också litar på vad jag har att säga!
För jag känner att jag kan inte skita i att säga ifrån om det är något som inte ser bra ut. För det är i slutändan ändå jag själv som får för det! I med jag är ansvarig.
Allt verkar lite känsligt i klassen. Alla är väl vänner, men vissa har ett sätt att utrycka sig klumpigt och inte tänka på vad de säger. Detta medför att folk blir irriterade på småsaker, för det flyger dumma kommentarer genom rummet!
Ibland är det inte ens klassen som börjar utan det är en lärare som är på dåligt humör och det reflekteras på alla de andra. Så himla tråkigt... 
På sista tiden har vi till och med blivit väldigt högljudda. Lärarana får säga ifrån att vi pratar för mycket! 
Det var till och med babblade under provet!
Ibland känner jag att man ödslar så mycket tid på försöka koncentrera sig på vad man gör, för man hör inte sina egna tankar i allt babbel!
Och det är fruktansvärt irriterande!
Jag känner att jag inte vill vara mamman heller som måste säga ifrån, att du får ni dämpa er!
Jag är ju inte mer än 20 bast! det finns ju tjejer där som är mellan 25 till 28 år gamla!
Jag förstår inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0