Fotojobb på Lasarettet i Ystad!

Jag har nu i två dagar varit på lasarettet i Ystad och fotograferat till deras fotobank.
Bilderna kommer att användas i deras verksamhetsplan, hemsida och olika borschyrer.
Så jag tog kort på allt och alla mer eller mindre!

Alla avdelningar från Labb till OP (operation).
Men det är svårt att fotografera ett sjukhus utan personal!
Det är ju full strejk just nu, och alla lokaler gapar tomma!
Så det innebar mycket impovosation och tänka ut lösningar.
Tex. fick jag, till sist, två labbtekniker att ta blodprov på varandra, i med det inte fanns någon sköterska eller patient som kunde stå modell.
Men det blev hur fint som helst ändå.

Men det som var mest nervöst var att fotografera sjukhuschefen.
En mycket stor och bestämd herre. Han utstrålar mycket pondus och kraft.
Så det är nog inte så konstigt att man viker sig lite i hans skugga.
Men det gick hur bra som helst.
Han var mycket tillmötesgående och förstående.
Fast jag flyttade omking honom på olika stolar och ändrade ljuset, så satt han tålmodigt stilla och väntade tills jag var klar. En stor frihet att han litade på mig.
Och att han inte tyckte det var jobbigt.
(Sen satt jag faktiskt bredvid honom och pratade under lunchen i sjukhusets matsal!)

Detta har varit en himla äventyr och otroligt roligt.
Jag har träffat massor av trevliga och roliga männsikor.
Jag har ju helt klart fått en annan syn på sjukhuset i Ystad coh dess personal.
Och jag hoppas så klart att mina kort utstrålar denna trygghet som jag kände.

Så om ni nu skulle befinna er på Ystads Lasaretts hemsida eller få en broschyr därifrån, så kan ni ju kika en extra gång på bilderna som finnes där.
Jag hoppas ju verkligen att jag får komma tillbaka!




*Tyvärr får jag inte visa några bilder här pga sekretess!*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0