Ill Niño på Debaser!

En riktigt grym konsert!
Fan va bra det var!

Jag har inte hört jättemycket av Ill Niño innan, men jag visste att bandet är grymma på att spela bra metal och visste att showen skulle vara ultimat!
Så det var inget stort beslut att fatta då Jonte ringde och ville att vi skulle gå.
Dock hade jag aldrig varit på Debaser innan.
Visste knappt var det låg...
Det var en mysig klubb, aningens mindre än KB, men en lagom stor scen.

Det var inte bara Ill niño som skulle spela utan även två andra grymma förband!
Det första kommer jag inte ens ihåg vad dom hette.
Dom gjorde inget större intryck på mig mer än att sångerskan hade grym röst.
Men inga låtar som satte sig eller så..
Band nummer 2 (som var det "riktiga" förbandet) var Dead By April.
Har bara hört talas om namnet innan men jag var mycket glatt överraskad!
Metal fast med skönsång i refrängerna, härligt!
Riktigt sköna låtar.

Sen var det dax för huvudattraktionen!
Och vilket ös det var!
Det var mosh för början till slut.

Konserten var riktigt bra för att det var så personligt.
Stället var så litet så man stod mer eller mindre intill scenen.
Man kunde prata med bandet efter konserten, för alla bandmedlemmar från alla banden satte sig i baren efteråt.
Lagom mycket folk och härlig stämmning!
Det blev även mycket prat från bandets sida.
I med de skulle spela så länge och det var helvetetes varmt i lokalen, så pratade Kristain ganska mycket och skojade med publiken.
Jag kan inte ge det något annat än topp betyg!

Vi träffade även en hel del folk som vi inte träffat på evigheter!
Bland annat "Reseledar Rasmus".
(Det var killen som var reseledare på bussen när vi åkte till Hulstfred i fjol.)
Och Philip träffade massa arbetskamrater, som en smärre chock för honom också var metalheads!
Några tatuerare från House Of Pain var där... jaa... de flesta uppenbarligen!

Efter att ha tömt kroppen på energi begav vi oss till BK på Gustav.
Det var skönt att gå en sväng.
Få lite frisk luft och ha tid att kläcka ur sig konstiga kommentarer, typ som Jonte är expert på!
Denna gången var det:

"Jag hade gärna knullat Corey i röven för att göra er avundsjuka!"
(Detta kom ifrån min och Philips syn på Corey's sexappeal, som är 200%)

"Det är mycket verkligare på riktigt"
No shit Jonte!

Efter att äntligen ha fått mat i magen gick vi till bussen.
Jonte skulle tvunget ha med sig nån tjej hem och Philip och jag fick väl stå ut med dom en stund.
Sen att dom inte höll käften förrän halv 4 är en annan historia...
Men Philip och jag gav igen! 




 Ill Niño Live @ Debaser!




Dead By April  Live @ Debaser


Kommentarer
Postat av: inthemake

Dead By April har släppt årets bästa demo i min mening...;) Var på den här konserten i Göteborg, man blir aldig besviken på Ill Ninõ :)

2008-04-25 @ 14:53:56
URL: http://inthemake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0