Lördagen...

I lördags fyllde min morbror år.
Så familjen gick på kalas!

Det är något som jag verkligen älskar med vår familj, att vi alltid kommer och hälsar på när vi fyller år.
Att alla ses och äter tillsammans.
Så det inte blir att man ses en gång vartannat år!
Jag kan inte förstå sådanna familjer som inte saknar sina släktningar.
Jag tycker alltid det är lika roligt att träffa kusinerna och släkten när vi fyller år.
Alltid något roligt att berätta eller så.

Men detta kalaset blev lite annorlunda.
Vi åt god mat som vanligt och prata och skojade.
Sen börja det bjudas på vin och snaps.
Sen kom likören... Och mer likör.
Det slutade med att släkten var ganska packade innan dom lämnade festen!
Något som inte händer så där väldigt ofta...
Men tillräckligt ofta kanske...(!)

När jag hade druckit mina 2 likörer så körde jag och Philip till Jessica som skulle ha filmkväll.
Det skulle bli lite mys med film och kanske lite vin?
Vi såg en film ingen egentligen tittade på.
Snurrigare film får man nog leta efter.

Då plockade Jessica fram Sanning eller Konsekvens - Den elaka versionen.
Jag har spelat det en gång innan, och det slutade inget vidare.
Dock var vi duktigt fulla allihopa och hade inga större sociala eller moraliska spärrar kvar.
Detta blev inte lika våldsamt som tur var.
Det blev jobbiga utfrågningar angående otrohet och hur många one night stands man haft osv.
Vissa av oss hade lättare att svara än andra... Om man säger så.
Jessica hade uppenbarligen förträngt några...

Kvällen slutade trevligt och vi körde hem vid halv 3.



Vilket innebar att jag klarat av att ha en lugn helg på väldigt länge!
Dock kände jag abstinensen komma krypande...


Kommentarer
Postat av: Jessica

Haha...Ja, man kan väl inte komma ihåg allt?

2008-04-07 @ 14:18:32
URL: http://lilllili.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0