Delade tankar.

Jag sitter ofta och blädarar rundor på ams.se.
Både för att jag vill ha mig ett nytt jobb, men också för att se vad som söks där ute? Vad är mest efterfrågat?
Jag trivs ganska bra på mina jobb så jag söker inget nytt akut, men kollar mest för att ha lite koll om det kommer upp något mer spännande.
Nu har det gjort det.
Ett företag i Göteborg söker både Makeupartister för heltidanställning och även modefotografer.
Det låter som en dröm!
Jag vill verkligen leva på min makeup, men det finns inte en chans att lyckas på heltid här nere.
Det finns många jobb, men inget som vara för evigt.
Det är mina två drömmar på samma ställe.
Men det är ju i Göteborg!
Över 30 mil härifrån!
Är jag verkligen beredd att lämna den stad som jag älskar så mycket?
(För jag har verkligen hittat min stad, jag har hittat hem.)
Är jag beredd att lämna allt här nere som jag har byggt upp, för att ha ett drömjobb i Göteborg?
Jag är så kluven.

Och vad skulle hända med Philip?
Vad skulle hända med min familj?
Så klart Philip skulle följt med och familjen stannar där den är...

Men jag vet inte vad jag är beredd att satsa för kanske förlora?
Hur stor insats vågar jag lägga?

För jag har verkligen gjort mycket för att ha varit makeupartist och fotograf en ganska kort tid.
Det är ett år sen jag påbörjade utbildningen och 6 månader sen jag slutade.
Fotograferingen började jag med för 4 år sedan.
Ändå har jag hunnit göra musikvideo, långfilm, modevisningar, TV, bröllop, skaffa egen studio och vunnit priser.
Borde jag vara nöjd? Ska man sikta ännu högre?


 

Satsa?

Kommentarer
Postat av: carolina

sök jobbet,

kan alltid vara kul o se hur det går..

om inget annat så för att "känna efter" lite...



och göteborg är ju helt underbart. =)

om du vill kan jag guida dig till allt du behöver veta i gbg. :)



vill du träffas nån dag? nu när vi är vänner igen? =)





2008-08-31 @ 11:32:30
URL: http://vision400.blogg.se/
Postat av: Carolina

jag har skrivit till dig på helgon.

har ingen aning om ditt nr ... =)

2008-08-31 @ 11:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0