En Disneyfantasts dröm!

Det är ju helt säkert inte alla dröm...
Men det har varit en av mina drömmar länge.

Ni som känner mig eller har läst bloggen länge vet att jag är störtkär i allt vad Disneyfilmer heter.
Frågar någon mig: "Har du sett den nya filmen med Bruce Willis?"
Så svarar jag oftast:" Nä.. men jag har sett den nya Disneyfilmen!"
Disney går före alla andra filmer, så är det bara.

Och det var faktiskt något av det första som jag och Philip kom på att vi hade gemensamt, det var Disney.
Han hade aldrig mött någon som kunde citera "Svärdet i stenen" så bra som han kunde eller ens hade sett "Taran och den magiska kitteln"!

Igår var jag och spatserade på stadens gator med Janne.
Var inne och kikade bland sminket på Åhlens, men hittade inget.
Vi smög ner till filmavdelningen och där fanns det... Boxen med 22 Disneyklassiker!
Mitt hjärta stannade.
Jag har haft sådant problem med att se alla filmerna pga att jag bara har dem på VHS.
Och min VHS är död sen flera år tillbaka...
Men boxen innehör alla klissikerna på DVD!
Teknikens under säger jag bara!

För det vettiga priset, 40kr/film var den min!
Och när jag stod i kassan och hoppade som en tvåårng som ska få glass, så vänder sig killen i kassan sig om och tar fram "Kejsarens nya stil 2" (Kejsarens nya stil finns i boxen) och säger:
"- Du kan få denna också, det är den sista jag har. Du uppskattar nog den mer."
Lycklig lycklig lycklig!
Nu är det bara 5st filmer som jag kan räkna upp som jag vill ha på DVD från Disneyvärlden.
Vilket är lättare att samla på sig nu efter ha fått 23st på en och samma gång!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0