Jobbdag nr.2

Jag trivs väldigt bra på mitt nya jobb.
Men något som är underligt är att det funkar exakt likadant som mitt gamla...
Det är samma gamla problem också till och med!
Är det någon generell grej med caféer och bagerier?
Alla har samma problem?

Igår hade vi ganska så hyggligt väder så det blev helt klart mer gäster.
Och alla dessa tyskar letade sig ram ur gömmorna.
Jag pratar tyska med nästan varannan gäst som kommer innför dörren!
Dock hade vi en ganska ovanligt gäst igår.
Det var vid stängning som jag hörde en mycket välbekant röst säga:
-"Har ni redan stängt?!"
Jag reser mig upp och jo mycket riktigt stämde det in på vem jag trodde det var.
Det var Krister Henriksson (aka Kurt Wallander).
Jag agerade så klart proffsigt och behandlade honom som vilken kund som helst.
Dock strax innan han skulle gå får min arbetskamrat syn på honom och utbrister:
-"Det är ju du!"
Hjärtat bara sjönk... Pinsamt!
Här försöker man agera lite proffsigt för det var ju klart att jag också kände igen honom, men skulle ju aldrig kommentera att jag visste vem han var. 
Dock lyckades min gotländsk talade arbetskamrat charma honom ändå, och han lovade att komma tillbaka och prata med oss snart igen.
Lite annorlunda dag får jag väl säga!




En av våra gäster idag!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0