Malmöfestivalen i ett nötskal.

Som säkerhetsvakt får man uppenbarligen se allt.
Männsikor i sina dåliga eller ännu sämre tillstånd.
Nu pratar jag inte om fylla bland ungdomar och sånt... Nä, vuxna människor hur dom agerar i grupp.
Helst ska dom vara ca. 50-60+ och ha sin vän/väninna med sig vid sin sida.
Jag då, som är så ung i deras ögon, bör lyda dom, för dom är äldre än mig.
Visare än mig till på köpet.
Detta kan ju skapa en hel del problem när det finns ca. 2000 andra personer som tycker samma sak.
Så varför ska jag då stå och vara till för gästernas säkerhet när det enda dom vill är att vi ska försvinna?
Vi säkerhetsvakter ska "hålla koll på undommarna, det är dom som är problemet!"
Nja... Man kan ju inte skylla all världen brott på personer under 20. Det är helt omöjligt.
Dock är detta inget dom vill lyssna till.

Under årets festival har arrangörena dragit ner lite på scenerna, i alla fall på Mölleplatsen där jag ofta befinner mig.
Det är pga många olika anledningar men mest för säkerheten. Nu finns där bara en öppen scen (när det innan fanns 3) och en sluten scen. Alltså ett tält med sidor och som ser ut som ett cirkustält inuti, med stolar och så.
Detta innebär ju att det bara går in så pass många personer som det finns stolar till, sant?
Detta är också väldigt jobbigt för dessa 50+ att förstå.
Att det finns inte mer plats! Du får vänta tills det kommer ut en person och då kan du gå in.
Punkt!
Näää då ska vi vakter stå och hålla upp tältduken så de som står på utsidan kan se.
Men om det nu är en sluten scen VARFÖR skulle då alla utanför stå och glo från utsidan?
Hur funkar den teorin i deras huvuden?
Nä, hela världen för så förbannat orättvis.
Och det är jag som får för det.
Gästerna som står i kö för att komma in blir oftast så pass hotfulla att jag var tvungen att ha en biff till ordningsvakt bredvid mig resten av kvällen. Det hotas och mutas.
Jag blev till och med erbjuden pengar om jag kunde smyga in folk!
Men kom i tid till konserten istället!
15min innan konserten började var kön normallång och alla hade kunnat komma in!
Sunt förnuft!
Dock tappade de här männsikorna detta hemma innan dom steg utanför dörren... Tragiskt.

Varför är det dessa äldre personer som beter sig så?
Jag hörde kanske 2-3 klagomål från ungdomar den kvällen och säkert ett 100-tal från dessa "mogna" 50+:are.
Hur kunde världen undergång bli ungdomens fel?

Kommentarer
Postat av: inthemake

Visst är det lustigt att de "i kraft av sin ålder" tydligen får bete sig hur som helst, man blir ju bara så trött..;)

2008-08-19 @ 10:20:46
URL: http://inthemake.blogg.se/
Postat av: carolina

det finns inget värre än packade tanter i 45 årsåldern som fnissar och skrattar och är dryga.

finns gott om packade "vuxna" människor här i stan.

2008-08-20 @ 11:02:13
URL: http://vision400.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0