Julstök i mitt hus!

Därför har jag varit lite mindre aktiv på bloggen med sminkningar och sånt, men det är inte så många som bryr sig hur sminket ser ut när jag bakar hela dagarna och har mjöl på alla ställen där det inte ska vara!

Julen är en vacker högtid och betyder hemsk mycket för mig. Därför lägger jag mycket tid och energi på allt vad julen har med att göra!
Allt från julbak till vackra julklappar och julrim.
Varje julklapp måste ha ett klatschigt julrim.
Jag tänker lite på Astrid Lindgren's jular i alla böckerna hon skrev. Från alla pepparkakorna i Pippi långstrump till all julmat som Emil gav bort till fattigjonen. Mysterierna kring julklapparna i Barnen i Bullerbyn eller rumpnissarna i Ronja Rövardotter.
Så vill jag ha min jul! Så magiskt.
Man är nog ett litet barn på insidan i alla fall, vilken ålder man än är.

Folk dom tycker att julen är bökig och stressig.
Föräldrar panikhandlar julklappar för tusentals kronor som barnen vill ha och står i milslånga köer med ett gapande barn i handen. Det är klart man inte njuter av julen då!
Jag är en sådan person som ger folk vad dom verkligen vill ha eller skulle behöva.
Tänk kreativt, inte efter vad plånboken kan ge.
Var inne på Systrene Grene i Malmö förra året lagom innan jul. Hittade salladsbestik i obehandlat trä för 15:-. Det kan ju inte bli mer perfekt julklapp till en farmor eller mormor!
Tog hem dom och målade stora röda julblommor på dom, knöt in dom i röda sidenband och klappen var klar!
Som sagt; Tänk kreativt! Inte vad som är enklast!
Det är då julen tappar sin glädje och funktion.

Gå i affärer som du inte annars går i. Se dig omkring och se möjligheter.
Och ge dig själv tid. Det är det viktigaste under julen. Varför vara ute i sista sekunden?
Du har haft över en månad på dig att förbereda dig, så varför skjuta på det?


Gör dig själv en tjänst och var ute i god tid och njut av julhelgerna istället för att krypa ner i en depression som varar ändra fram till feburari!


  



Pepparkakor, Lussebullar, Christmas Cupcakes och Rocky Road!

 
Helt vanliga snapsglas i plats blir superfina chokladpraliner!

 
Jag själv mitt i allt julstök. Här blir en vit kanvasduk en fin julklapp!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilka fina julkakor du gjort!! :)

jag blev klar med mina xmas cupcakes för en liten stund sen.

:)

de är så förbannat roligt att göra cupcakes. konstigt nog orkar ingen annan göradet med mig, dvs min syster.

men som du skriver, man får ta fram sin kreativa sida, haha. det är väl där skillnaden mellan mig o syrran ligger, fast hon la in julklappar väldigt fint igår... haha! hoppas du varit snäll så du får fina julklappar av tomten! jag förväntar mig en bild sen på mannen o hans julklapp vi köpte i malmö? haha! KRAM!

2008-12-23 @ 15:34:36
URL: http://vision400.blogg.se/
Postat av: inthemake

Ahh du är ju värsta Leila ;)

2008-12-29 @ 11:11:24
URL: http://inthemake.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0