Fortsättning på tisdagen...

Min telefon ringde igår... Och det är inte ofta det är något okänt nummer som ringer mig!
Men detta var det... Jag tycker det är obehagligt att svara när jag har noll idé vem det kan vara...
Dock är jag ingen mes så jag svarade så klart.

Jag hade fått ett fotojobb!
De tyckte jag var perfekt för jobbet och jag hade mycket referens och bra bakgrund.
Jag skulle jobba från klockan 23.00 till 01.30 varje lördag efter löning och helgen efter det.
Jag skulle leverera ca. 130-150 foton innan 12.00 på söndagen.
Och jag skulle få 300:- /kväll...
Där gick glasbubblan sönder!
WHAT?! 300 kronor?!
För ett sådannt arbete?!
Det finns inte... Jag har till och med jobbat gratis med bättre vilkor än detta!
så fort det är pengar involverade så ska man prestrera mer och göra bättre ifrån sig.
Men för 300:- kan dom inte förvänta sig vad som helst!
Jag tänker inte jobba röven av mig för 600:- i månaden... No way!

Tråkigt men sant.
Jag hade gärna velat ha ett sådannt jobb. Som något extra att göra på helgerna. Tiderna var ju inget problem.
Men det kändes bara så fel när det kom pengar in i bilden.
Klart jag vill tjäna pengar, tro inget annat, det vill nog alla.
Detta kändes inte rätt. Hade hon sagt att jag inte fick betalt men fri sprit i baren!
Inget problem!

Jaja... det kommer fler chanser...

Efter vi hade varit och fotat i studion så kurrade magen i protest. Jag hade inte hunnit äta nått på hela dagen och nu var klockan halv 8! Så vi hämta upp Bobbo och drog ner på PC och åt middag.
Mysigt på alla sätt och vis.
Jag blev så mätt att jag nästan exploderade!
Det är många år sen jag kände mig så. Det var nästan obehagligt...

Sen drog vi hem till Bobbo. Såg på House och sen smög vi ner och basta en stund.
Det är ju inte isolerat i Studion så där är cirka 15-16 grader inne!
Och där stod vi nakna i 3 timmar!
Så att få värma upp sig inne i bastun var underbart!
(Och att få hälla iskallt vatten på Philip...!)


image83

Jag tycker om dig jättemycket ändå fast du är en liten kyckling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0