Love love love!

Det är alla "pluttinuttingarnas dag" idag!

Men något som stör mig eller berör mig kanske man ska säga, är att dom bytat ut att man ska ge rosor mot tulpaner?!
Hur hände detta?!
Och man ska ge blommor till någon man tycker om... Vilket kan vara mamma eller pappa så klart.
Men Jag kan ändå ge rosor till mina föräldrar!
Sen kom jag på det!
Det är fan så mycket billigare med tulpaner!
Sen är det inte så många som ger det... Utan det är många som är likadanna romantiker som jag själv där ute!

Så för min del blev det 3 st röda rosor med brudslöja runt!
Mycket vacker och klassisk kombination.
Jag brukar vara den som ger bort alternativa blomkombinationer. Tycker det är roligt att pröva olika sorters blommor med olika färger. Men just denna dagen är det rosor som gäller för mig.

Sen läste jag i tidningen om vad antalet rosor "säger". Och Det kom som en chock det med...
När jag var yngre gav man:
1 ros man var intresserad/Kär
3 rosor om man älskade personen
10 rosor om man ville gifta sig med personen.

Men det ska ju uppdateras med handelns fördel!
Enligt YA's uppgifter var det så här:

1 st  Du är mitt allt
2 st Låt oss resa bort tillsammans
3 st När får jag träffa dig igen?
4 st Jag ser upp till dig och är dig tacksam(?)
5 st  Jag gör vad som helst för dig.
6 st Jag tvivlar på ditt ord(?)
7 st Jag älskar dig!
8 st Jag förblir trogen in till döden
9 st Jag vill vara ensam med dig
10 st Vill du gifta dig med mig?

Hur kan ett tal som 7 vara "Jag älskar dig"?!
Och varför så många?
Bara för en dag ska man ge 10 000st annars så räknas det inte ens som om man bryr sig!?!
Nää... jag håller nog på mina traditioner och som gynnar in plånbok bäst.
3 st rosor med brudslöja är det vackraste jag kan ge och det kostar mig inte shjortan!

Tänk ändå att ge 7 st stora rosor á 45:-?!
Det är 315:-, och då får du bara rosorna!
Det är kanske därför de köper tulpaner!

Men nu ska vi inte vara negativa!
Utan tänka på alla dom vi håller kärt och promenera i solskenet!





Jag vet i alla fall vem jag tänker på!

(Och vi har varit förlovande i 3½ år idag!)


image76

Kärlek vid första ögonkastet!


Kommentarer
Postat av: Lisa

GRATTIS! :D

2008-02-15 @ 18:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0