Att bestämma sig...

Det finns mycket i livet man ska bestämma sig om.
Det är små oskyldiga saker som att unna sig ett choklad eller att åka långt långt bort.

Något som Philip verkar har bestämt sig för är sin tatuering. Jag är bara så rädd att han skyndar på det hela...
Men det är väl meningen att jag ska vara den som står med alla : Men tänk om...!
Annars hade han gjort något dumt för länge sen! Denna gången verkar det inte som om jag kan stoppa honom...
Han har helt enkelt bestämt sig. Jag vill stötta honom, men även varna honom.
(Jag kommer definitvt bli en bra mamma... *suck*)
Dock är det helt annorlunda när det gäller mig själv! Där ska ingen annan bry sig om vad jag gör och vad jag tycker! Jag gör som jag vill och skiter oftast i vad andra säger! Jag vill ockås tatuera mig och jag har vetat motivet väldigt länge, men något som jag kände mig vuxen nog att göra var att bestämma mig att vänta.
När jag är 25 är jag gammal nog att bestämma över något som ska vara på evigt.
Plus att jag vet nog då att den inte kommer hindra mig i några av mina planer!
Vi ska i alla fall åka in till Malmö idag och prata med hans tatuerare. Jag håller tummarna!

Någon annan som tagit andra storia beslut i livet är ju Hasse!
Han bestämde sig vid samma tid i fjol att åka till USA i ett år som au pair.
Han trivdes så bra att på måndag åker han till Nya Zeeland och kommer inte hem igen förrän om ett år!
Det är så stora steg! Jag är helt mållös att han verkligen vara 200% säker på sin sak!
Men det som är underbart är att han verkligen trivs och älskar att åka, därför kan man ju inte mer än att vara glad för hans skull!
På lördag ska vi ha avskedsmiddag för honom med middag och rubbet.
Vi kommer så klart att sakna honom lika mycket detta året!

image64 
Hasse & Emir


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0