Folk och deras förbannade nyfikenhet!

Jag äslkar den här stan med helt mitt hjärta. Men även hjärtan har några små (eller stora) fel.
Det var nämligen så att igår, när jag och Simon var ute och promenderade, gick vi av misstag förbi tingshuset.
Där är det full show med rättegången med Tito Beltran, om han är skyldig eller inte kommer jag inte kommentera, men de människor som stod utanför?! vad är deras problem?!
Jo, välkända kändiskåta inkörda ystabor som stod utanför för att få en glimt av Carola, eller någon annan kändis som skulle vittna på rättegången. Jag fattar inte hur dessa männsikor tänker?!
Kan inte en vanlig svensk (jo kändisar är också människor, inte gudar!) få bara bli lämnad ifred?
Jag kan tänka mig hur jobbigt det måste vara att sitta i en rättssal och bli misstrodd av alla medverkande.
Särskilt om hälften av personerna som sitter i salen inte har med rättegången att göra! Utan bara ska veta allt!
Att bli utfrågad av sin trovärdighet måste vara grymt kränkande... Dock nödvändigt för rättegången.
Detta betyder inte att det ska finnas ett 50-tal personer som sitter och tisslar i bakgrunden.

Nää... svensken har för mycket "frihet" om man ska dra det så långt.
"Det är ett fritt land!"
Bara för att du lagligt sett har rätt att få veta allt borde kanske sunt förnuft gå före!
Du blir nog gladare om det kanske finns lite tomrum i huvudet som du kan fylla med nyttigare saker än skvaller som inte har med dig att göra!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad du är kinkig..;)
Ta upp "riktiga", roliga problem istället..=P Haha..
SKOJA! Och det vet du! Men jag kunde bara inte låta bli!

2008-01-16 @ 00:25:12
URL: http://lilllili.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0