Sålt själen för pengar?

Nervös och spänd som en litet barn på julafton, fick jag för några dagar sedan höra två av Slipknots nya låtar.
Jag lyssnade och lyssnade... Men det kom inte.
Det kom ingen wow-effekt!
Det kom ingen rysning längs ryggraden. Inga piggar på armarna.
Bara ett litet nickade.

Låtarna var inte dåliga på något vis i världen.
Men det var inte det där... Det där speciella.
Ingen slipknot-känsla.

Jag hör klart och tydligt Corey's underbara röst och Mick's hårda riff.
Jag hör alla dom andra medlemmarna göra det dom är bäst på.
Men ändå bryter det sig inte ut.
Inget kaos. Inget oväntat.

Har dom blivit kommersiella?
Har dom sålt själen för pengar?
Vad hände?

Jag tyckte att Subliminal Verses var bra, fastän Iowa var så klart bäst.
Subliminal var annorlunda och mer gung. Plus att de lugnade låtarna hade de lyckats otroligt bra med.
Det fanns ju inte ruskigt många lugna låtar på Iowa. (Typ1!)
Slipknot är så klart inget balladband. Men de vet vad vet sysslar med.
Och kan göra all sorts musik, och det kommer alltid blir bra.
Men detta var ett nederlag.
Och det gör ont in i själen att säga det. För grabbarna ligger mig mycket varmt om hjärtat.
Det vet ni som känner mig, att jag skulle aldrig välj att gå på någon annan konsert om Slipknot spelade samma kväll.
Corey är min gud och kommer förbli.

Hoppas bara inte att detta är slutet?
Har de redan tröttnat?

 

Coreys nya mask.
Jag tyckte den förra var ful, men denna är ännu värre.
Jag saknar min Corey.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0