Då var sommarrocken över för detta året.

Det har varit slitsamt.
Trött som ett as har jag varit. Det har regnar och varit sol om vartannat.
Men det var länge sen jag hade så här kul!
Mina kollergor har varit dom bästa.
Dom har förgyllt denna upplevelsen för mig.
Det har funnits så många underbara männsikor som gjort denna upplevelsen till den bästa.

Och alla band jag har fått se, även om jag jobbat samtidigt så har man ändå kunnat smyga sig till en konsert för att titta lite. I den ena grinden där jag stod vakt, hade jag fri sikt över stora scenen där Mustach spelade.
Och vilket ös det var!
Dom rockade nästan lika bra som på Hultsfred, men bara nästan...

När jag stod i grinden in till backstageområdet, fick jag höra i radion att dom inte hade hittat bandet Lillasyster än. Dom skulle ha soundcheckat för 40min sen! Då kommer en buss och stannar vid min grind. Det är Lillayster. Nu hade dom 30 min på sig att soundchecka och infinna på scenen!
Jag fick även stå i "diket" (utrymmet mellan scenen och publiken) under Lillasysters konsert.
Det var en upplevelse! Särskilt när hela bandet gick nere i diket flera gånger under konserten.
Dom kom och tog i hand med oss vakter efteråt och tackade för att vi hade klarat trycket.
Konserten hade spelats i det minsta tältet på hela festivalen för att ge en närmare känsla. Något dom inte hade tänkt på var att Lillasyster är mochpit-material, vilket utbröt kaos efter halva konserten. Men det klarade sig fint.
Vi fick bara(!) bära ut tre stycken under konsertens lopp. 

Detta har varit en superrolig upplevelse.
Jag kanske borde satsa på vaktyrket på heltid?!


Lillasyster - Hårdrock


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0