"Herr Larsson kan inte reglementet"

Jag har småbörjat på mitt nya jobb.
Som målarassistent.
Det ska bli riktigt kul måste jag säga.
Igår kväll var jag med Bobbo och målade taket i en lägenhet.
Och innan man får in snitsen på det där, så blev jag alldeles prickig!
Färg på armarna och i håret. Mycket vackert.
Men fint blev det!
Ser ut som en helt annat lägenhet nu.

Idag var jag tillbaka och städade några hus.
Ett jumbohus i Abbekås och ett superäckligt hus i Vallösa.
Det har varit varmt och klibbigt för att säga det med snälla ord.
Men tiden bara rann iväg och jag var snart hemma igen kändes det som.

Hoppades på att jag skulle få åka en sväng ner till stranden idag men det blev inget med det. Anders var tvungen att tvätta eftersom han inte hade ett rent plagg kvar i garderoben. Plus så blåser det för mycket.
Jag pallar inte ligga på stranden när det blåser kallt och man har mer sand än nödvändigt överallt!
Så jag städadae här hemma också, när jag kom hem.
Känner mig så duktig!

Ska träffa Bobbo ikväll för att handla till grillfesten på lördag.
Det ska bli så mysigt!
Jag har planerat att ha värsta drinkkvällen. Så jag har laddat upp med olika frukter och en mixer plus gin, rom och vodka och massor av extra tillbehör!
Vi ska göra drinkar på riktigt.
Det finns inget bättre än en varmt sommarkväll med vännerna och en massa goda sommardrinkar.
Det är nästan som man blir tårögd.


VI håller tummarna på underbart väder på lördag!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0