Iron Maiden på Ullevi!

Det var så vackert.
Det går inte att beskriva.

Philip, Jonte och jag satte oss i bilen och körde dom 3 timmarna upp till Göteborg för att se Avenged Sevenfold och Iron Maiden i lördags.
En otroligt underhållande roadtripp senare kom vi fram och parkerade i metalstaden.
Vi hade turen att kunna parkera under Ullevi. Det kunde inte bli bättre helt enkelt.
Sen promenderade vi bort till avenyn och fann oss sittande på Rockbaren.
Himla mysigt ställe! Trevlig personal och härlig stämning.
Vi kunde inget annat än känna oss som hemma.
Sen när klockan blev 5 begav vi oss tillbaka till Ullevi.
Och satt sedan på planen i ca. 2½ timme i den stekande solen.  Det var så galet varmt!
Allt snurrade i skallen på en... Och det hutlösa priset på vatten betalade vi inte allt för många gånger.
Första förbandet var något av det pinsammaste jag någonsin varit med om.
Lauren Harris
för uppenbarligen dotter till Steve Harris, bandmedlem i Iron Maiden.
Därför fick hon lov att uppträda. Antagligen inte för någon annan anleding!
Ett fullsatt Ullevi klappade knappt när hon "sjungit" sig egenom en låt.
Det måste ha känts!
Sen kom ju våra favoriter!
Avenged Sevenfold var grymma!
Dom gjorde under med det lilla dom hade, och en halvdöd publik.
Ja... förutom oss tre idioter som aldrig höll käften!
Dom spelade alla låtar vi ville höra och gav oss den underbara nyheten at dom kommer tillbaka i feburari nästa år. Gissa vem som kommer så längst fram på den konserten?!

Sen kom Maiden...
Och dom gav mig allt vad jag hade hoppats på.
Det fanns inget som dom skulle gjort annorlunda.
Till min stora glädje hade dom Eddy´s med på scenen!

Jag ska berätta en liten historia för er, anledningen till varför detta var så speciellt för mig.
Jo, för när in mor var höggravid i 8 månanden med mig (vilket är ganska exakt 21 år sedan) var hon på en Iron Maiden konsert i Lund. Hon stod nästa längst fram och rockade och i med hennes ganska uppenbara mage, hade hårdrockskillarna istället för att trycka på, gjort en ring runt henne. Så hon kunde stå nästan längst fram utan några som helst problem med trycket.
Hon säger att jag antagligen gillade konserten mycket, för jag hade rockat vidare i en vecka efteråt. Resulterade i att hon inte kunde sova för att jag rockade vidare.
Nu 21 år senare, står jag och ser samma konsert!
Men istället för dom 5000 personerna som kom för 21 år sedan, så spelar Maiden nu för nästan 60 000 personer!
Det var så övervädligande och mäktigt!
Detta är något jag aldrig vill glömma.
Och jag hoppas kunna föra traditionen vidare.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0