Vårt brittiska besök.

Min familj har besök från England denna veckan.
Det är fyra stycken filurer som min far har lärt känna på alla sina golfturer.
Och just dessa träffade han under VM i Japan för två år sedan.
Vilka härliga människor!
Halva tiden förstår man inte vad de säger... Men när man väl fattar så håller man på att dö av skratt.
Och man måste passa sig för att prata gott om irländare...
3 av 4 är ursprungligen från Skottland, så det är inte uppskattat.

Så igår efter en lång dags golfande kom dom hem till mor och far för att äta middag.
Och ojoj vilken hålligång!

Idag ska vi flickor, alltså fruarna, åka på lite sigtseeing medans männen spelar ännu mer golf(!).
Det blir en sillamacka i Kåseberga och en tur till Ale stenar.
Sen in till Ystad där vi ska titta på klostret och kyrkan.
Och även göra lite seriös shopping!
En av golfarnas fruar shoppar bara i golfaffärer, för det är enda stället då hennes man inte vägrar att gå med.
Så hon behöver något annat än shorts med olika golfemblem på.

Förhoppningsvis har Ystad någonting vettigt att bjuda på, och jag hoppas så klart att de kommer tillbaka och hälsar på.
Jag är väldigt facinerad av en speciell golfare. För det första är han blind.
För det andra har han träffat både drottning Elisabeth och Sean Connery!
Han blir inbjuden över hela världen att träffa kända personer som är imponerade av hans unika golfande.
Det roliga är att han ofta piskar min pappa på fingrarna och han är ju fullt seende.
Snacka om att bränna kanterna på självförtroendet.







Här är en liten artikel om blindgolf och lite ur min pappa är involverad i det.


En artikel om när de var i Japan för VM.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0