Shopping lycka!

Har varit en lååång vända på stan med Janne idag.
Och med pengar att spendera i fickan!
Det är fan inte varje dag jag har det numera.
Pengar är sällsynta i mitt liv...

Men jag fick några nya fina saker att stoppa i sminkbagen i alla fall!
Och bli nu inte förvånade att jag inte köper något dyrt eller konstigt smink.
För det gör jag inte.
Jag har inte råd att lägga 250-300:- på en foundation eller mascara!
Nix pix.
Det finns skitfina prylar där ute som funkar utmärkt, så länge man vet hur man ska anända dem.
Och har man inte någon allergi eller hudproblem, så kan man köpa "vanligt" smink.

Dock måste jag ju erkänna att mineralserierna som finns ute är superbra!
Jag har haft råd till några ögonskuggor, men inte mer.
Dom är som en dröm att lägga på locket. Det skulle vara något att lägga en slant extra på om jag skulle rekommendera något. Dock avundas jag dom flickor som kan köpa MAC skuggor osv.
Det är kvalitée man köper, ingen tvekan om saken.
Men på mig själv, så unnar jag mig istället 20 skuggor från H&M än en från MAC.
Tills jag blivit miljonär!

Men i alla fall fick jag min foundation från Maybelline. Vitt compactpuder från Collection 2000. (Engelsk märke. Sjukt bra för oss bleka typer!)
Och flytande ögonskugga från Collistar. Jag har inte provat den innan, men blev väldigt imponerad av hur stark i färgen den var och hurman använde den. Det är som en "penselpuff" där man stryker på skuggan.
Jämnt och snyggt blir det.
Så nu ska det sotas mina vänner!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0