Glad Påsk!

Jag är väl inte den som firar påsk för den rätta anledingen precis.
Ingenting om Jesus och återfödelse och sånt... Utan jag firar med ägg och snaps!
Det känns väldigt lovande...

I lördags var vi hemma hos svärfar och fira påsk med Philip syskon.
Svärfar var så lycklig över att det äntligen fanns någon mer än han och hans flickvän som åt sill!
Så med ett leende plocka han fram sill till förätt till oss tre, medans de andra "barnen" åt endast prinskorvar och köttbullar!
Något jag tykcer man kan göra resten av året.
Jag gillar sill!
Uppvuxen i en fiskarfamilj, där min morfar var på sjön mycket och fiskade var det inte ovanligt att ha fisk minst 2-3ggr i veckan. Något som dagen ungar definitvit inte har!
Det skulle inte skada om dom hade det heller...

Det blev i alla fall en trevlig kväll med mycket mat och dryck, och det slutade med att jag och Philip sov över, för vi orka inte ta oss till stationen och åka hem. (ingen kunde hålla sig nykter för att köra hem heller...)
Men det var roligt att vakna upp dagen efter tillsammans och äta en god frukost.
Det har vi nog aldrig gjort innan.

Värna om familjen är ju vad dagens högtider egentligen handlar om tror jag.


image106

Detta var våran påskpresent till svärfar i år!
Den svarta metal- kaninen är ju jag. Stor fluffig och klumpig.
Och Philip är den lilla metal- kycklingen. Liten och elak fast ändå gul och mjuk! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0