Jag var duktig och fick nya skor!

Det är skönt när man får lite respons på vad man gör för familjen.
Nu när jag har mycket tid på mina händer så har jag lagt mycket tid på att städa, tvätta och diska efter alla andra.
Även laga mat och handla och så vidare...
Jag har känt mig som en riktigt husmor!

Men inte för jag klagar. För då känns det som om jag gjort något vettigt på hela dagen!
Annars hade jag ju spenderat alldeles för mycket tid här!
Det gör även att man går utanför dörren...
Jag GÅR och handlar istället för att köra dit.
Och jag klär på mig istället för att sitta i pyamsen hela dagen!
Detta gör att man liksom kommer igång. Att man har tider att passa.
Det känns riktigt skönt!
Särskitl nu när mamma och pappa inte är hemma mycket. Så kan jag ta det ansvaret från deras axlar!

Så igår fick jag lite av en belöning!
Alla har klagat på att jag alltid har "fel sorts" skor på mig!
Inte utseendemässigt utan bekvämlighet.
Jag har ju en enorm(!) hålfot och då är det inte det bästa med Convserseskor alltid...
Jag hade behövt ett par riktiga gå/jogging skor som var gjorda för mina fötter.
Annars tar det en gång runda på stan och mina fötter värker redan.
Det är alltid en pina så fort vi ska åka tex. till Köpenhamn och shoppa. Inga ordentliga skor!

Plus att jag är väl inget större fan för gympaskor. Tycker inte dom är så värsta heta alls!
Men igår så hitta jag ett par som jag verkligen älskade!
Dom är snygga till det mesta, som tex. jeans.
Och dom är inte klupiga, som jag tycker många idrottsskor är, så man kan ha korta byxor eller kjol till!

Det känns nästan som ett mirakel!
Jag har en helt ny skovän!  
 

image101




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0