Miljön och våra vänner...

Jag känner att jag är ganska miljömedveten.
Men det är jag säkert inte...
Det finns så många saker i vår omgivning som man tror är så hälsosamt men är direkt livshotande för naturen.
Som till exempel den nya "gröna" bensinen!
Den är lika farlig i längden som vanlig besin, och det kommer dom på nu efteråt!
Köpa snordyra "mijöbilar" som ändå sabbar mijön.

Nää... Jag har slut på idéer på vad man ska göra för mijön.
Jag tänker liksom på små saker, som tex:
- Att inte duscha så länge. (Både för min egen ekonomis skull och naturen!)
- Att källsortera väl.
- Att inte ta bilen om det är ytterst nödvändigt.
- Handla mat i större förpackning istället för små, i med det bidrar till mindre sopor.
- Att ta papperspåsar istället för plast när man handlar. (Dock inte alltid, kan slarva med den.)
- Använda så lite kosmetikartiklar som möjligt, så som Topz, bomull eller liknande.

Men jag vet ju inte om detta gör ett förbannat dugg för vår natur!
Att jag tänker lite längre gör ju inget så länge det dundrar fram miljoner lastbilar 24h/dygnet över hela världen.
Men vad ska man göra då?
Joina Greenpeace? 
Näää.... det tror jag inte ett dugg på!

Sen kommer det till alla djur som far illa på grund av oss.
Det är sorligt!

Läste Ystads Allehanda idag angående Kungens jaktvanor.
Kungen hade varit på besök i ett baltland och inbjuden till deras jakt.
Kungen hade skjutit 70 st fasaner!
Hela sällskapet hade skjutit sammanlagt 340 st fasaner!
Dock kunde ingen ta med sig fåglarna och tillaga dem, för dom var sönderskjutna med hagel!
Detta får mig att koka av vrede!
Särskilt när Kungen är hedersscout och ordförande för Skogens vänner!

Jag har även haft en diskussion med Månz angående djurens rätt och hur vi behandlar dem.
Han visade mig en mycket skrämmande video, om hur djur behandlas varje dag.
Djuren har verkligen ingen rätt. Dom ska bara göra som dom blir tillsagda.
Videon jämnför det med nazisterna.
"Duger du inte, dör du."
"Och även om du duger, men du är utav fel ras, dör du ändå."

Se videon och bli berörd!
(Känsliga tittare varnas!)
http://veg-tv.info/Earthlings


Jag kände att det var dax att ta upp någonting som känns ytterst aktuellt och något som bara blir värre för varje dag.
Men vad ska man göra?
Hur ska man agera?
Det finns inte ens en lag som säger att man inte får lov att ha sex med djur!
Vad kan då jag göra för att rädda djur, eller vår natur?

Hoppas jag har gett några av er en tankeställe som kan smitta av sig på vår natur!

Jag säger som Månz:
"Människan är ett sjukt släkte!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0