Million Stylez video - Dag 1

Denna dag började med att vi skulle ses på Högaholm i Malmö kl. 8.
Där skulle vi göra våra första utomhusscener tillsammans med Jackeline alias "Den slagna hustrun".
I videon ska hon vara en dam i 55 års åldern som blir slagen av sin man.

Så medans de andra i teamet började sätta upp settet, började jag sminka.
Och jag lovar, det är sjukt svårt att få puder att ligga kvar när det blåser som fan!
Men till sist var allt på plats... Även hennes snygga blåtira.

Hela videon ska vara svart/vit vilket innebär mycket arbete för min del. Alla färger måste stämma överrens.
Därför får man göra små expriment på fägerna hur dom blir i svart/vitt och i rätt ljus.
Man har helt klart lärt sig massor av detta, det vill jag lova!

Efter några timmars inspelning, med en hel del avbrott pga hyresgäster eller blåst, packa vi in oss i bilen igen och begav oss till Rosengårds centrum!
Där skulle vi filma i deras boxningshall. Det var vår "Boxare Ali" alias Iraj som skulle filmas här.
Efter timmars slit med ljussättning eftersom det var en stor lokal, kunde vi äntligen börja.
Vi hade haffat en tränare som jobbade i boxningslokalen att vara statist, som skulle hålla mitsarna till "Ali".
Vilken kille! Trevlig som få och humor hade han!
(Detta var väldigt ovanligt för att alla "invånarna" i Rosengård fattade inte de svenska skämten.)
Men grymma bilder fick vi!

Dock var jag lite besviken att Iraj inte ville boxas med bar överkropp!
Detta skulle innebära att jag skulle olja in honom för att "svetten" skulle synas snyggare. Men man kan inte få allt!
Efter lång tid att packa ner allt och in i bilarna igen... Så drog vi till nästa set.

Nu var klockan ca. 19.00 och vi skulle packa upp all 600kg utrustning igen. Men denna gången på 4:e våningen UTAN hiss! Det var bara att sätta igång...
Efter 1½ timmes slit var allt uppe i lägenheten, nu skulle vi bara ljussätta också...
Sen kom våran skådespelare. Jag fick vara den som komunicerade med honom för han hade väldigt svårt för svenska. Så jag fick vara lite av hans skyddsängel som hela tiden tog alla instruktioner igen fast lättare version. 
Dock fick vi komplikationer med filmningen. Det blev inte riktigt som vi tänkt oss, så det tog fruktansvärt lång tid.

Kl. 02.00 var vi klara. Jag hade ingen lust att köra till Ystad sova 4 timmar och köra tillbaka igen. 
Så jag fick sova på inspelningsplatsen! Kul att aldrig lämna sin arbetsplats!
Men jag sov i alla fall 5 timmar den natten... Alltid något!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0