Million Stylez video - Dag 2

Vaknade av att det ringde på dörren till settet där jag hade sovit över natten.
Fick nya bullar med ost till frukost. Sen var det att sätta igång igen.
Vi skulle bygga upp en sjukhusscen i våran lilla 1:a på 4:e våningen. Och visst tog det tid!

Våran skådespelare, Miracle, anlände till plasten tillsammans emd sin pojkvän, som hade kört ända från Göteborg för att vara med.
Hon skulle spela en tjej i 19-20 års åldern som blivit utslängd för att hon blivit med barn. Sen var hon tungen att sälja sig och sova på gatan. Hon blev även heroinist.
(Väldigt tragisk historia!)
Det var lite av en utmaning med sminkningen där. Hon hade ytterst vackra ansiktdrag som var svåra att få "negativa". Men till sist lyckades vi och fick scenerna på "sjukhuset" där hon ska ha fött sitt barn. hon synkar även till refrengen i låten.
Men långt om länge var vi klara och så fick vi hemmalagad mat från A-fotografen föräldrar! Vilken höjdare!
Packa in alla utrustning igen i bilarna och dra till nästa location!

Nu skulle vi till Inkonst och filma på deras toaletter. Här skulle Miracle, alias Lilja, ligga på golvet med en spruta i armen och se allämnt hemsk ut.
Och sminket blev ursnyggt!
Eller vad man kan kalla det... I verkligheten såg det förjävligt ut men i svart/vitt såg det strålande ut!
Med en hemsk grön ögonskugga i hela ögonhålan långt ner på kinderna. Skrikrosa rouge på kinderna och blodrött läppstift. Och så blek att hon nästan var vit!
Låter inte som någon höjadre men ack så snyggt det blev på film!
Och hon hade det perfekta ansiktet för denna rollen. Mycket väl valt av regissören där.

Sen skulle vi filma lite utomhusscener utanför Inkonst.
Nu hade det börjat bli mörkt så det krävdes mer av ljuskillen, Jonas. Stackaren sprang som ingen annan!
Det bjöds på lite kebab, sen var det sminkning igen!
Nu kom Jackeline tillbaka för att göra en scen tillsammans med Miracle. Det var snorkallt ute och blåste storm.
Alla vi andra hade minst dubbla lager kläder på oss men Miracle skulle filmas i bara tajts och linne!
Gud, vad jag tyckte synd om henne!
Vi hade även lite problem med åskådare! Folk som inte kunde låta oss vara ifred! utan ställa 1000 frågor hela tiden! Detta tar även sina lilla tid att bli av med...

Sen var det bilscener med Abbe (Killen som inte kunde svenska).
Då dom inte hade någon bil som dom kunde använda så fick min ford vara med!
Så min bil är en kändis! woho!
Sen dök inte våra statister upp! De var ett par som skulle sitta i baksätet på Abbe's taxi. De skulle vara väldigt aroganta och överklassiga. Så jag och scenografen Mattias fick ställa upp!
Jag sminka oss båda som RIKTIGA snobbar! Galet coolt...
Så titta lite extra på dom scenerna för MOI är med!

Detta tog sin lilla tid... Dock fick vi lite mer sömn!
För jag kasta mig i sängen hemma hos svärfar redan kl. halv 12!
Han hade bäddat och allt till mig... Så mysigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0