Filminspelning hela helgen!

Jag var på inspelning hela helgen i Malmö med Nasty Old People - gänget.
Lika roligt som alltid!

På lördagen var vi på Apoteket Lejonet på Stortorget.
Vilken vacker byggnad det är!
Den är ju byggt på 1600-talet, och det är fantastiskt hur fin den är fortfarande.
Nu fick vi vara "bakom kulisserna" i och med att vi inte kunde ha alla våra saker i butiken, när det var fullt med kunder. Och in bakom fanns där fortfarande vackra salar i mörkt trä och dunkel belysning.
Det kändes som ett gammalt  vetenskapsrum!
För det stod burkar överallt som massa olika örter och växter som de blandade ihop till olika mediciner.
Ja... Jag är grymt facinerad minst sagt!

Sen drog vi till pildammsparken. Till Margaretapaviljongen mer exakt.
Där skulle några utomhusscener filmas.
Det var supervarmt men det var härligt. Vi åt tillsammans i gräset och det kändes riktigt gemytligt.
Sen kom den svåra delen... Att få så många, av alla männsikor som gick förbi, att vara tysta!
Sen var där till och med en jävla tupp som börja gala!
Vår vanliga tur antar jag...
Men till sista lyckades vi!

På söndagen filmade vi i regissörens lägenhet i slottsstaden.
Det kändes som i början av inspelningen, i med våra allra första scener filmades just där.
Men som tur var värmde solen underbart ute, så vi slapp sitta och trängas 15 pers i den lilla ettan.
Så jag och Febe (Huvudrollsinnehavaren) plus två praktikanter satt ute i solen och mös mellan tagningarna.
Det var jobbiga scener idag. Mycket ilska och mer eller mindre slagsmål.
Tårar skulle rinna och alla känslor bubblade till ytan.
Jag hade riktigt svårt att täppa till tårkanalerna när det var som värst.
De båda skådespelarna är så bra! De får det att låta så äkta.
Vilken gör att knuten i magen dras åt lite hårdare...

Sen gjorde det inte saken bättre att jag körde vilse på vägen hem!
Jag som kört så mycket i Malmö, körde fel!
Men jag skyller på att halva Malmö ser ut som ett jävla grustag just nu!
De bygger om överallt!
Så jag kunde inte svänga på de två ställen där jag behövde. Både plan A och plan B gick i stöpet, och jag var tvungen att hitta en annan väg. Inte så lätt när alla skyltar är nedtagna och jag inte ser nått!
Hamnade till sist på en motorväg. Där jag fick välja mellan Kalmar eller Trelleborg!
Vad väljer man då?!
Trelleborg ligger ju iaf i Skåne... Så det fick bli mitt val.
Så ser jag sen... Om jag svängt mot Kalmar hade det funnit en avfart till Ystad.
Suck...
Så jag fick bita ihop... ringa Jonte om vägbeskrivning.
Vända i Vellinge, köra tillbaka till ringleden. Ta av mot Göteborg (!) och sen hitta en avfart mot Ystad.
Hur svårt ska det vara!
Men jag hittade äntligen hem...


image225

image226


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0