Minnen minnen...

Letade egenom massa låtar som ligger och skräpar på datorn.
Då hittar jag en låt som faktiskt gjorde stor skillnad i mitt liv.
Minnen minnen...

Jag ser mig själv ligga på mage i mitt ex säng och tittar på MTV.
Plötsligt hörde jag något så vackert så jag nästan började gråta.
Vad var detta?
Jag hade aldrig hört något liknande tidigare!
Så vackert... *Låten finnes längst ner av inlägget!*
(Jag kanske ska friska upp minnet på vissa att jag hade min berömda Kent-period då!)

Den dagen slutade jag mer eller mindre att lyssna på Kent.
Det fanns mer där ute som var bättre... Mycket bättre!
Mina hårdrockgener väcktes ur sin dvala.
Jag visste vad jag letade efter.

För jag är uppväxt med hårdrock ända sen jag föddes.
Jag var till och med på Iron Maiden- konsert när min mor var höggravid med mig!
Mina föräldrar har aldrig lyssnat på något annat än 70- och 80 tals rock i sina liv.
Dock började jag tröttna när jag började högstadiet.
Jag visste hela texten till "Enter Sandman", "Run to the hills" och "Rock you like a Hurricane".
Det kom liksom inga nya låtar om man säger så!
Därför sökte jag efter något annat och ramla pladask in i ett Kent-fan.
Sen var det kört.

Idag lyssnar jag på metal av alla dess former, men kan fortfarande få gåshud av Bruce Dickinson, James Hetfield eller kanske lite Manfred Mann?

Rocken kommer aldrig dö!
För vi är alldeles för många som håller den vid liv!



Rock on!


Everygrey - I'm Sorry

(Det var även efter deras konsert som jag träffade Bobbo första gången!)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0