en kylig dag.

När det allt är kallt känns det mesta mycket jobbigare.
När problemen hopar sig är det mycket lättare att gå och lägga sig på stranden i solen och glömma.
Ligga där och filosofera. annars kan man grabba tag i en vän och ta en lång promenead i skogen.
För när det är sommar och vackert väder kan man inte prata om jobbiga saker, utan när man strövar förbi en vacker dunge eller en svärm med fjärilar känns alla problem som bortblåsta.
Man känner solen mot huden och det luktar så där gott som sommaren gör.
Jag saknar sommaren just nu...
Även om jag verkligen är en vår/höst människa, gillar egentligen inte när det är så där jobbigt varmt och klistrigt, så saknar jag lättnaden av sommar. Inga tunga kläder, solljus som värmer ända in i själen, fåglkvitter vart man än går.
Just nu är livet lite struligare och jag vill inte gå ut och gå av mig problemen för det är kallt.
Ingenting känns så där motiverande. En söndagseftermiddag med en orolig själ...
Önskar att våren var här. Se gräset bli grönare och knopparna på träden.
Det gör mig glad och motiverad till allt vad livet kan erbjuda!
Ingenting är omöjligt. Det finns inga gränser, för solen är ju framme!

Just nu kan jag bara längta till julen då jag kan få pynta hela lägenheten i vackra glimmade dekorationer.
Känns doften från granen och alla dom tända ljusen.
Apelsiner med nejlikor i fönstren och kanelstänger i köket.
Livet har kanske mer att erbjuda där i kylan i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0