En underbar helg!

En underhållande och väldigt rolig helg är nu över.
I lördags var jag inne om på mitt nya jobb i Malmö, för att provsminka en tjej inför min nya chef.
(Som dom säger, man ska provköra bilen innan man köper den! Anatgligen gick hon under samma teori.)
Och när jag efter en halvtimme hade lyckats imponera ganska bra på min nya chef, kunde jag pusta ut och börja njuta av helgen på riktigt.
Körde in om Mobilia när jag ändå var i storstan och handlade två tröjor till min kära far, eftersom det var Fars dag igår.
När jag kom hem diskade jag undan lite och snyggade till där hemma. Satte mig i soffan med ett glas vin.
Så härligt.
Inte långt därefter kom Carro förbi. Tjejen som lämnade trygga Ystad för storstaden vimmel.
Och hon hade sin bedårande lille Quinton med sig!
Så en liten runda med Quintonini i parken, sen blev det soffan alla 3 med vin och tillfälle att skvallra som flickor gör bäst.
Bara ett tag senare dyker först Bobbo upp och strax därpå Lellky.
"Ja... Då var det fullt i vår lilla kollektiv", som Carro uttryckte sig.

När klockan närmade sig 9 snåret fick vi nog av soffan och begav oss till närmate pub, nämligen Kings Head.
"Skönt att komma ut och bara ta en öl" som det hette.
Jo, efter den där 4 ölen och klockan började närma sig 01.00 kände vi oss fortfarande på hugget.
En sväng bort till korvkiosken, där jag träffade vår kära bagare från Kåseberga som hade rymt från sjukhuset (där han befann sig pga matförgitning!)  för han orkade inte ligga kvar. Så därför gick han till Sibyllakiosken för att ta sig en flottig hamburgare...
När klockan var 2 insåg vi att det var dax att bege sig hemåt.
Så vi sa förväl och traskade alla på varsitt håll.

Söndagen innehöll inte ruskigt mycket. Eftersom det var tråkigt väder befann vi oss mest inomhus.
Liggandes i vågrätt läge, aka soffläge, och tittade på dumburken.
Bobbo o Lellky kom förståss över och höll mig sällskap.
På kvällen begav jag mig till mina kära föräldrar för Fars dag middag.
Mumsigt med mammas råddjurgryta!
Den har man saknat!

En underbar helg som gick alldeles för fort!


Lilla Quinton, som den sötade knähund han är!

  

Kommentarer
Postat av: Anonym

naw, lilla hjärtat..

=)

2008-11-10 @ 11:30:12
URL: http://vision400.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0