Planer inför nyår!

Ja... Här gäller det att vara ute i god tid!
Planerna inför det kommande nyåret är i full gång och det tar upp mycket av min tid just nu.
När en av mina vänner uttalade sig om att han skulle ha årets nyårfest hemma hos honom, började ju planerade snurra med en gång.
Jag menade på att vi kunde väl ha någon typ av tema.
Inget avancerat men något roligt där man ändå känner sig uppklädd, som tex. Maskeradbal i Venedig.
Stora klänningar och masker med fjädrar tyckte jag lät som en underbar idé!
Men i med denna privata fest bara innehåller en tjej än så länge, och det är jag, så kändes det inte lika roligt.

Då kom idéen om maffiatema. Typ Italienska maffian på 50-talet alá Gudfadern.
Förslaget röstades egenom på stående fot och det är detta tema vi nu siktar på!
Dock kände jag, som eventuell ensam tjej, att jag ville känna mig mer uppklädd än italienskt 50-tal.
Det fick mig att tänka på knälånga löst sittande klänningar med paljetter och fjäder i håret.
Jag ville ha mer stil och elegans, så jag siktar mer åt 30-talet.
Lång klänning med pärlor och spetshandskar. Den vågiga platta snedluggen och stora korkskruvar.
Men för att ändå hålla ett litet tag om 50-talet kommer jag ha Marilyn Manroe sminkning till min svart yviga klänning.
Perfekta illröda läppar med pärlemovit skugga på locket och en tjock dramatisk eyeliner.
Ett par dramatiska lösfransar och en mouch sen är det klart!

Alla har börjat samla på sig olika typer av tillbehör till festen så som:
Cigarettförlängare, kubanska cigarrer, tidsenlig hatt, hängslen, vita lackiga skor, mustach och hölster under kavajen till pistolen.
Allt som gör det mer troget till temat.
Jag och en annan fotograf ska även fotografera sällskapet på festen, så vi kan framkalla svart/vita foton med sepiatoning, så vi kan minnas festen med glädje sen!
Och så dom ju tidsenliga ut med sepiatoningen.
(En toning av fotografiet som är ljusbrun/gul, vilket gör att det ser gammalt ut.)

Jag utnämde mig själv till den som ska fixa maten och dekorera matsalen.
Jag älskar sådant pillerijobb!
Hemmagjorda servettringar av pärlor. Skålar med vatten och handmålade flytljus.
Stora kandelaber med långa vita ljus och murgröna som ringlar sig runt varje tallrik.
Det kommer bli så fint!

Jag längtar så tills dagen kommer och man få se hur fina alla är och hur de ansträngt sig.
Det kommer bli så spännande!


Lite insprirationsbilder!


  

   




 

Min klänning fast den kommer vara svart och mer tyg över axlarna.

 

Kommentarer
Postat av: inthemake

Guuud va rooligt...ser fram emot bildbevisen ;)

2008-11-27 @ 10:14:41
URL: http://inthemake.se
Postat av: Lellky

Wunderbar!

2008-11-27 @ 12:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0