Ett år äldre och hur mycket visare?

Ett år har gått och massor har hänt.
- Jag har blivit sambo (på riktigt!)
- Förverkligat min dröm att bli makeupartist
- Rest utomlands tillsammans med min familj
- Byggt en fotostudio
- Åkt till Hulstfred för 3:e året i rad

Inte illa alls.

Men har jag blivit visare under årets lopp?
Mjo... det skulle jag nog påstå.
Att flytta hemifrån och känna av att åldern har satt sina spår, måste ju räknas som att jag nog blivit visare. Eller i alla fall mer medveten.
Jag tycker det är roligt att bli äldre.
Det känns som om jag växer ikapp men egen ålder. För jag känner mig inte som de ynka 21 jag har uppnått.
Den här kvinnan har varit med om massor av saker! Jag borde ju vara minst 25 vid detta laget!
Det är väl bara tur kanske att jag har 4 år att inte göra ett dugg på... Så hinner jag ikapp mig själv och min ålder.

Jag ser det på Philip, jag ser det på mina vänner, jag ser det på mig själv.
Jo visst har vi blivit äldre!
När vi sitter och pratar elbolag och skattekostander över middag.
När vi, mitt i natten, får för oss att ta en närmare titt på primtal och kvantfysik.
När vi inte längre är tvunga att stå längst fram och trängas på konsert, utan kan stå på behändigt avstånd med en öl i handen.
Då har vi nog blivit äldre. Tro det eller ej.

Jag hoppas jag får ännu ett speckat år med massor av resor och upplevelser!
Det finns ju ännu massor att se...
 

Kommentarer
Postat av: bobbo

primtal o revben is the shit

2008-10-18 @ 00:16:30
Postat av: inthemake

Hahaha...ohh den som ändå var 21 igen ;)

2008-10-20 @ 13:28:17
URL: http://inthemake.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0