En dag i sänder.

Här kommer en liten uppdatering av livet:

Har jobbat nu i två dagar därför har jag inget vettigt sminktips att ge, men imorgon hoppas jag på att hinna lägga någon rolig sminkning! Någon som vill ge mig färgförslag?
Naglarna måste också målas om... De har fått så mycket stryk idag så det finns nästan inget av den fina lila färgen... Lite sorligt. Dock finns det tällfälle att hitta på något nytt så klart!
Man ska inte deppa ihop för det.

19 dagar kvar till flytt!
Det börjar verkligen kännas i magen nu... Oj vad nervös jag är!
Eller kanske mest förväntansfull, är nog ett bättre ord på känslan.
Jag springer i varje inredningbutik och färgbutik jag kan komma över.
Allt måste tittas på minst en gång!
Det finns så mycket fint där ute... Jag borde köpt en takvåning...
Dock har jag kommit fram till att Philip och jag har inte samma smak!
Jag har inrett här hemma där vi bor nu, och han har tyckt det var fint. Men nu så gillar han inte alls min stil längre.
Hur ska detta gå?
Jag tyckte att jag kunde få inreda lägenheten och sen skulle han få lov att säga sitt.
(För då har han ingen chans eller ork för den delen att göra om det!)
Han genomskåda min fint såklart.

Med massa god mat i magen ska jag nu avsluta dagen med Alice i Underlandet i DVD:n.
Det är världens mest knarkade film. På snar andraplats kommer Liftarens guide till Galaxen.
Alice i underlandet tar ändå första priset.
Jag ser den om och om igen för att försöka förstå sensomoralen och budskapet i filmen.
Vad är det filmen egentligen handlar om?
Med tanke på att Salvador Dali är en av tecknarna och hisorieberättarna så måste det finnas något lurt bakom.
Jag ger mig inte förrän jag har hittat det.

Jag önskar er en väldigt god kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0