Mer metall åt kyrkan!

Det är något som hårdrockare och kristna slagits om sen tidernas begynnelse, hur det nu kunde komma sig att hårdrocken var djävulens musik och borde brännas på bål.
Till min stora lycka kan jag nu läsa i stadens nyhetstidning denna morgon att det finns en präst i hårdrocksälskande Finland som kommer ta hårdrocken ett steg längre. Prästen, som heter Haka Kekäläinen, vill skapa Metallimessu - Metallmässa! 
Hur underbart hade inte det varit?!

Jag, som sagt tidigare, är så intresserad av religion men känner att jag alltid har blivit "stoppad" eller hindrad på något vis pga min musikstil. Att träffa på det lilla "coola" gänget Streetchurch på varje festival ger mig magont, eller rättare sagt det gör mig fruktansvärt förbannad! 
Enligt dem och deras "Metalbibel" ska alla hårdrockare sluta lyssna på djävulens musik och finna Jesus.
Det är den rätta vägen. 
De har till och med gudstjänster för oss "felaktiga männsikor" så vi kan konvertera från hårdorck till jesusälskare.
Jag trodde jag skulle halshugga dem första gången de pratade med mig.
Att de har mage att infinna sig på festivaler FÖR hårdrockare och försöka föra sitt såkallade budskap.
Jag kan bara inte förstå.



  

Kommentarer
Postat av: rocketqueen

Jag älskar verkligen dig och bloggen för du är så rättfram! :D Mer Therese åt folket! Och färre fanatiker som prompt ska omvända alla...

2008-09-18 @ 09:53:21
URL: http://rocketqueens.blogg.se/
Postat av: Therese

Tack RQ! Jag blir så glad att mina läsare inte blir rädda av mitt sätt att skriva och om vad jag skriver om! You made my day! :D Tack igen!

2008-09-20 @ 23:40:16
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och RÖSTA på mig och LÄNKA till mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-20 @ 23:43:39
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/
Postat av: badis

Metallmässan är en riktig hit här, det är alltid fullproppat i kyrkan. Har själv inte varit, kunde nog tänka mig även om jag inte är en speciellt religiös person.



Min första konsert nånsin var annars apocalyptica som spelade i en kyrka i Åbo. Levande ljus och stråkar i kyrkan;)

2008-10-01 @ 11:20:56
URL: http://badbomben.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0