"I ditt ansikte"

Härom dagen var det premiär för Magnus Betnérs nya program "I ditt ansikte" på 5:an.
Något som både jag och min husmus Philip satt bänkade för att se.
I första programmet skulle han tala inför en församling i Metodistkyrkan i Göteborg, vilket man kände av redan innan kunde blir en katastrof.
Magnus är väldigt hård, ibland rent ut sagt elak. Men om man hör honom, mellan alla svordommar, så har han massor av vettiga saker att förmedla till sin publik. Han är något annat.
Han är inte liten och söt som Johan Glans. Han är inte uttjatad och grå som Henric Hjelt.
Herr Betnér har verkligen något vettigt att säga!
(Även om han gör narr av det...)

I programmet får man veta mycket om Magnus bakgrund. Hur han växte upp, att hans far är pastor och att Magnus slutade inte gå i kyrkan varje söndag förrän han var 20.
Killen är mycket påläst när det kommer till religion, och det märktes mycket tydligt när han gjorde sitt ståupp nummer för församlingen i Göteborg.
Jag som är så intresserad av religion och hela den spirituella världen, njöt i fulla drag när Magnus drog igång.
Det var så klockrent!
Han svor bara 2ggr till och med, för att inte vanära sin publik.


Jag har fått upp helt nya ögon för den här killen och kommer fortsätta följa hans program varje måndag framöver!
Två tummar upp för Herr Betnér!



Kommentarer
Postat av: carolina

det bästa var ändå i taxin med alla torra skämten.

jag kissade nästan på mig...



"har du hört om olje-shejken som satt fast o sina egna tankar?"



bästa på länge!

2008-09-17 @ 17:50:35
URL: http://vision400.blogg.se/
Postat av: inthemake

I love Magnus!!

2008-09-18 @ 09:51:29
URL: http://inthemake.blogg.se/
Postat av: rocketqueen

Ojojoj! Jag missade det men det låter spännande!

2008-09-18 @ 09:53:56
URL: http://rocketqueens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0