Alla hjärtans dag!

Jag och Philip som har firat så många alla hjärtans dagar tillsammans, så beslöt oss för att för en gångs skull fira dagen tillsammans med vänner.
Parmiddag i Malmö med god mat och kortspel till långt in på natten i ljudet av ett konstant skrattande från vår sida gjorde dagen fantatsikt.
Hur mysigt som helst!
Jag hade fått barnpass till Charlie så det behövde jag inte oroa mig över.
Bara få göra sig fin och åka bort en kväll, så skönt!

Dagen till ära gjorde jag en Marilyn Monroe- inspirerad sminkning.
Det var så länge sen jag hade ett par riktigt målade läppar, så det var bara att passa på!
En ljusgrå skugga över hela locket och upp i globlinjen, och som twist lade jag ett guldigt skimmer över hela och under ögat. (Något som syns dåligt på fotona!)
En eyeliner, som jag nu i efterhand kan tycka är lite klen, jag borde ha vågat mer.
En svag nyans av beige/brunt för att markera kindbenen.





 

Smink borde fotograferas i solljus, men STORT undantag för solljus på eftermiddagen!
Allt är ju helt gult!

Kommentarer
Postat av: inthemake

Jääättttefint...och underbara läppar ;)

2009-02-16 @ 11:46:49
URL: http://inthemake.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0