Att återfukta huden...

Jag fick en förfrågan från en av mina nya läsare att jag skulle skriva om återfuktining av huden i allt vinter rusk.
Alla får vi fnasig och torr hy i detta väder, så jag tänkte dela med mig av mina tips som jag använder för att inte se ut som en öken i ansiktet.
Jag har ganska torr hy, vilket gör att på vintern kan jag använda väldigt feta krämer till ansiktet, särskilt runt ögonen.
Där det är mest utsatt område för mig.
Så efter jag har duschat smörjer jag ansiktet med Scandinavian spring sky rich body cream. Det är en helt underbar kräm som till och med veganer kan använda.
Huvudingredienserna är Bihonung, vetefrön, kamomill oljor och något som kallas "Shea butter" som jag inte riktigt vet hur jag ska översätta.
Den går supersnabbt in i huden och gör under!
Den andra super krämen är från Durance. Det är kroppsmjölk med Samphire, en växt som växer nära stranden.
Även blått sjögräs är en av ingredienserna. Lukten är kanske inte den bästa, den luktar lite som tång, men på något vis påminner den om sommaren. Den brukar jag använda på känsliga ställen där jag lätt brukar få utslag eller där huden är extra känslig.
Oliv serien från Åhlens har jag använt läge och är superbra till ansiktet. Dock inte under vintern, för den är inte tillräckligt fet för min hy, men resten av året duger det bra till ansiktet och särskilt runt ögonen.
Den luktar underbart också för den delen!
Miramar's handkräm är en jättebra handkräm för ett bra pris. Den går att köpa på alla lågpris varuhus så som Ö&B, Rusta och Willys. Den går inte på många slantar och luktar otroligt gott. Den får mina nariga händer babymjuka på nolltid.
Nivea body cream är en klassiker som alltid fungerar. Den kan man använda till hela kroppen och fungerar superbra till fötterna har jag upptäckt! Det är också en sådan produkt som kan köpas i storpack på något lågprisvaruhus för en spottstyver. Allt bra att ha till hands!

 

Nr.1: Scandinavian Spring sky rich bodey cream
Nr.2: Miramar handkräm.
Nr.3: Kroppsmjölk från Durance
Nr.4: Oliv ansiktskräm.
Nr.5: Nivea kroppslotion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0