Söndagsgodis!

Jag vet inte vad som flög i mig, men jag ramla nog med huvudet före i sminklådan!
Philip beskrev sminkningen som en mumsig godis, och det kan jag väl hålla med om...
Det är roligt i bland att tänka utanför boxen och hitta på något nytt, särskilt med färg.
Det är inget jag använder så ofta, det blir inga galna sminkningar längre som när man gick i skolan eller gick makeuputbildningen. Igår var det dax att sätta sprätt på penslarna!

En rosa skugga inleder vid inre ögonvrån, sen ligger det en turkos/grön skugga efter den och avslutningsvis ligger en blå/grå skugga. Dessa tre tyckte jag kunde vara snygga tillsammans.
En eyeliner som snyggar till. Inte mycket färg på kinderna, för jag har ju redan en hel del runt ögonen.
Ett genomskinligt glans på läpparna tyckte jag räckte.


Ett recept på mumigt söndagsgodis!

 


  


Kommentarer
Postat av: carolina

det där var riktigt riktigt häftigt! =)

jag som inte trodde du gillade rosa! =)

puss!

2009-02-23 @ 22:00:53
Postat av: inthemake

Oh kul med nått annorlunda..jättefint med färg ;)

2009-02-24 @ 10:52:07
URL: http://inthemake.se
Postat av: Therese

Till Carolina: Detta är nog det underligaste jag gjort någonsin! haha! Men det va roligt att göra, helt klart. Och det rosa kommer jag inte kommentera...;)



Till Inthemake: Jo, det var helt klart annorlunda än vad jag brukar hitta på. Ja, lite färg kan ju inte skada eller hur? ;)

2009-02-26 @ 10:41:36
URL: http://redlacuna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0