Året var 2008...

2008 har känts som ett väldigt långt år för mig.
Inte bara för att det hade 366 dagar utan känslan av att lägga 2008 bakom sig, det var verkligen hög tid.
Nytt år brukar innebära förändring och en ny fräsch känsla i kroppen.
Vad ska man förgylla detta året med?
Jag behövde verkligen ett nytt år och en ny fräsch start.
Lite som en omstart...

Därför sade jag upp mig från mitt gamla jobb och det var min sista arbetsdag strax innan nyår.
Det var ett jobb som jag inte trivdes med och mådde psykiskt dåligt utav.
Allt från mobbing från arbetskollergior till kunder och självkänslan.
Min självkänsla har fått mycket stryk den sista tiden och det var dax att sätta ner foten och säga ifrån.
Många som jag har berättat det för förundras hur jag kan vara så dum och ge upp ett jobb, för hur ska jag då betala hyran? Hade jag varit ensam och bott i en egen lägenhet hade jag ju definitvt hittat ett annat jobb först.
Jag är en lyckost som lever tillsammans med en helt underbar man som vädjade till mig att sluta på mitt jobb, för han ville inte se mig ledsen och ville förståss inte att jag skulle må dåligt.
Han ställer upp för mig och gör det möjligt för mig att finna mitt drömjobb.

Det är ett av mina nyårslöften faktiskt att aldrig mer ha ett sådant psykiskt krävande jobb som detta har varit.
Det är helt enkelt inte värt det.
Så mitt nya år ska startas med att jag ska ge 120% på min makeupkarriär!
I december skrev jag under ett frilansavtal med en hårsalong i västra hamnen i Malmö, och nu efter nyår kommer jobbet att rulla på. Jag har även sökt andra makeupjobb som kan kompletera med detta.
Jag är väldigt föräntasfull på jobbet i hårsalongen för där har jag mer uppgifter än bara att sminka folk utan även undervisa, vilket egentligen vore mitt kall i livet. Vi har redan några sminkkvällar inbokade och jag är så spänd!
Det kommer bli så roligt!

Vi tar oss tillbaka till 2008's början då jag efter nyår stod som nyexaminerad makeupartist med det finaste diplomet i handen. Lycklig som aldrig förr och såg bara det stora vida världen ligga framför mina fötter.
Jag fick ganska många jobb och stakade mig framåt.
Febuari var en fotomånad, och en väldigt lyckad fotomånad. Både vackra naturbilder till halvnaket i studion.
I mars fick jag äntligen se Johan Glans Live här i Ystad. Jag skrattade så mycket så jag nästan svimmade.
I det förvånadsvärt kalla och snöriga April spelade vi in Million Stylez video "Give me the Strengh". Jag utförde ett fotojobb för Ystads Lasarett och vi såg ill niño på Debaser.
Slutet av maj firade familjen mammas stora 50årsdag genom att resa till Cypern. En helt otrolig vecka, ett fantastiskt äventyr!
Juni bjöd på Hulstfredsfestival och en hel bunte nya härliga vänner. Fastän det regnade och var väldigt kallt hela veckan skulle jag aldrig vilja missa det.
Juli var en konsertmånad för min del, både som gäst och jobbande säkerhetsvakt. Iron Maiden, Takida, Paul Potts, Kent och Lillasyster för bara nämna några. 
Augusti var månaden då vi sa adjöss till Anders och Adam och dom begav sig till det kalla Norge. Jag jobbade för fullt på Malmöfestivalen och på vår lediga tid var köra runt och titta på inredning vår störta hobby.
I September var jag delaktig i "Me & Nettan" 's musikvideo skulle spelas in. WALL-E hade premiär och Slipknots nya skiva släpptes. 
Den 1 oktober flyttade jag och sambon in i vår nya lägenhet. Vilket äventyr! Det var ett heltidsjobb att få allt att klaffa som det skulle. Men visst blev det fint. Jag är så nöjd. Oktober bjöd även på min födelsedag, "modell-för-en-dag", vi började träna boxning och att det faktiskt snöade i skåne!
I november var vi på Slipknot konsert i Köpenhamn och fick inbrott i källaren. 
December kändes oändlig då jag stod i mitt kök och bakade dagarna i ända. Månadens lycka var när Anders äntligen kom hem och jag fick min första affisch upptryckt!

Det som är mest ofattbart med 2009 är att jag och min man firade ett halv decenium 1/1!
5 långa år med massor av historia och oändlig kärlek.
Helt fantastiskt!


Visst finns det massor av underbara minnen från 2008, men jag hoppas på ännu fler och ett gladare ljusare 2009.
Jag önska er alla ett gott nytt år och ett fantastiskt 2009!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0