Lördagens isprinsessa!

Näst sista dagen på Rouaa's tema vecka, var snöstorm dagens inspiration.
Något som är ganska lätt, för visst har vi alla gjort den klasiska isprinsessan?

Känslan som jag strävade efter mest var något frostigt, isigt liksom.
Så det var att gräva längst ner i sminkväskan och hitta dom roliga glitterburkarna!
För att ge ögat lite form och struktur, lade jag en väldigt ljusgrå och ljusrosa nyans på locket och upp i globen, så allt inte behövde vara helt vitt.
Vitt fetsmink på frsanarna funkar utmärkt och det håller glittret på plats!

Dagens inspirationsbild:




Min tolkning:



  

Kommentarer
Postat av: carolina

du är jätteduktig på allt du gör,

det vet du hjä'rtat,

men det här e fan det snyggaste jag sett!

2009-01-25 @ 17:59:28
Postat av: Therese

Till Carolina: Tack ska du ha! Det värmer så! :D

2009-01-26 @ 10:18:22
Postat av: merlyn

riktigt härlig sminkning :) hihi kram

2009-01-26 @ 12:42:53
URL: http://www.metrobloggen.se/merlyn
Postat av: Lina

Åhh va coolt. Duktig du är.

2009-02-10 @ 09:23:03
URL: http://liinaedfeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0