En sommardag!

Det har varit helt fantastiskt väder på Österlen idag!
Så pass varmt så till och med denna frusna kycklingen hade bara kjol och linne på sig till sena kvällen.
Jag har börjat min "nästan" lediga vecka och jag började den med en hel dag med Charlie.
Sitta inne skulle jag definitvt inte göra!

Så efter jag vaknat från min 12 timmars törnrosasömn, vilket jag verkligen behövde efter helgens dryga arbete, så steg jag upp och gjorde mig i ordning i lugn och ro.
En basic makeup i några bruna nyanser, snyggt ihop suddade, fick göra sig för idag.
Lasta hunden i bilen och så begav vi oss till Hammars backar!
Det är ett fantastiskt ställe på sydkusten som alla borde besöka någon gång.
I alla fall dom som påstår att Skåne är platt!
För tji fick ni!

Ibland får jag känslan av att det ser ut som en vacker vy från skottland. Bara det är kor istället för massa får på de gräsbelägda kullarna. Magiskt.
Om inget annat ett superbra ställe att rasta en hund som aldrig blir trött!

På väg uppför...



Precis uppe på högsta punkten...

 

Bara att beskåda den underbara utsikten!

  


...och Charlie är nöjd!


Sen bar det av tillbaka till bilen och till en lite bättre belägen strand.
Det framgår nog inte riktigt på bilderna hur SJUKT högt det är!
Och klättrar minsann inte ner där... Inte utav livlina.
Charlie var inte heller så pigg på ett sådant äventyr så vi körde tillbaka in mot stan, där stranden ligger i normalhöjd.
Och till Charlies otroliga lycka fanns där massor av ankor och övriga fåglar att jaga i vattnet!
Han trivdes som fisken...

 

 

Svanarna höll sig på ett betryggande avstånd...




Och så dagen makeup tänkte jag trycka in här på ett litet hörn.
Inget avancerat utan bara sommarfräsch!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0