Redovisning av lördagen!

Ja, som sagt... Tiden bara flyger iväg och jag har ingen aning vart den tar vägen!
Fullt upp och samtidigt får jag ingenting gjort, hur nu det går ihop...?!

I lördags eftermiddag/kväll/natt stod jag säkerhetsvakt på Volbeat i Lund.
Jag som bara hört Volbeat på skiva var inte alls övertygad och var inte alls så förtjust.
Men man har alltid roligt på konserter, så tacka nej skulle jag aldrig göra!

Det började med 1½ timme i visiteringen vid ingången. 
Det märks sådan skillnad på gäster på en hårdrockskonsert och publik på tex Britney Spears.
Folk är glada och livet är en fest! 
Dom trängs inte och trycker inte... Dom är vänliga mot personal och väldigt hjälpsamma. 
Ingenting är konstigt eller fel, för alla har ju olika regler på olika arenor, så det kan vara svårt att hålla sig uppdaterad. Och när vi då ber dom om lämna vissa saker utanför dörren är det inga problem.
Allt blir så lätt!
Särskilt när vi kroppsvisiterar folk. Det finns ingen hårdrockare som inte vill blir visiterad av en tjej i 20 års åldern!
Vilken ålder dom än är, 18, 35 eller 60 så tycker dom alltid det är lika roligt.
Vilket så klart underlättar vårt jobb avsevärt!

När väl sista ruschen vid ingången var över fick jag gå ner och vakta Volbeat's loge.
Inte jättespännande, men tack vare att hela bandet och deras crew nog är en av de trevligaste jag någonsin träffat, så gick tiden ganska fort. Eller i alla fall de första 4 timmarna... Sen börjar benen värka en hel del.
Men jag fick ständig uppdatering av bandet med så som vatten, godis och frukt. Så jag klarade mig ganska bra!
Det märks sådan skillnad på band som inte ännu insett hur stora dom är utan fortfarande är "nere på jorden".
En himla skillnad mellan detta bandet + crew och Judas Priest i onsdags.
För stod du i vägen där så skrek dom omkull en och man skulle misann veta sin plats.
Inget fel i det, men det blir ingen rolig stämning.

När väl bandet började spela vibbrerade hela lokalen. Ett jädrans ös!
Helt otroligt!
Så jag får nog ta ändra vad jag har sagt om Volbeat... Jag tycker fortfarande inte dom är några höjdare på skiva, men vilket liveband!  Oj oj oj!
Och publiken var helt med på noterna, ända in i det sista.

Så efter många långa timmar vid min post vid logerna, så fick vi äntligen bege oss hemåt.
Lite mer än en timme i bilen gjorde även sitt...


Här är även kvällen sminkning!
Ingen jätteavancerat... Bara lite rosa, brunt och ett snyggt skimmer.
Som hittat!

  

Kommentarer
Postat av: Inthemake

Ahh va härligt, själv har jag Hammerfall att se fram emot att jobba på den 27:e...inte min grej rent musikmässigt, men vi är kompisar sedan länge & de är förlåtna hahaaa jättesnygg sotning ;)

2009-03-11 @ 14:36:44
URL: http://inthemake.se
Postat av: Therese

Till Inthemake Nä, inte min heller, men det är mammas favoriter. Hon är helt kär i Joakim Cans!

Så för hennes skull går det ju bra. =)

Tack så mycket! :D

2009-03-11 @ 15:59:55
Postat av: Josefin | Shadyblonde

den sminkningen är fin, brukar jag göra. fast en ljusare brun dock. Fräsht!

2009-03-11 @ 16:17:02
URL: http://shadyblonde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0