Någonting brunt...

Ja, det brukar vara någonting blått, något gammalt, något nytt och något lånat.
Men jag kör på någonting brunt!
Jag har en helt underbar skimmer skugga som jag inte kan sluta använda.
Den skimrar i bruna, blå och silvriga nyanser.
Passar på nästan alla underlag.
Den förgyller en brun sminkning med guldkant och vips blev den vardagliga dagssminkningen till en lite extra kvällsmakeup.
Och med ett par riktigt målade läppar är den redo för vilket kalas som helst!

I lördags skulle jag ut på äventyr.
Hade egentligen ingen aning vart dagen och vägen skulle leda, men jag misstänkte att jag skulle inte komma hem på flera och åter flera timmar senare.
Så därför valde jag den magiska skimmerskuggan.
Jag skulle vara tillräckligt sminkad för vardag och jag skulle komma undan med den till kvällen också.
Hur fiffigt som helst!

Lördagen var en fantastisk solig och varm vårdag.
Man kände doften från gräset och fågelkvitter. De första verkliga vårtecknena.
Efter en hel dag på vift i det skånska landskapet med en gammal god vän, kunde jag senare på kvällen lägga mig i en främmande men ändå väldigt bekant soffa med ett glas vin i handen och avnjuta(?) Melodifestivalen.



Jag fotograferade sminkningen i många olika typer av ljus så alla de olika nyanserna av skimmret skulle komma fram!

I kallt ljus:
  

I varmt ljus:
  

Med blixt:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0