Nyfärgad och fin!

Ja, vilken njutning det brukar vara att färga håret.
Komma ur salongen och känna sig supersnygg och oemotståndlig.
Och med tanke på mina tidigare färgval så brukar jag få några huvuden att vända sig.
Alltid lika roligt!

Denna gången var elever helt nya på Leep och dom var två stycken för att färga mitt stackars hår.
När läraren kommer för att se på deras verk, så upptäcker hon att de har vräckt på alldeles för mycket färg i mitt hår.
Hon är orolig hur färgen kommer se ut när det är urtvättat och ser lite nervös ut.
Jag frågar hur det blir med slingorna som dom skulle göra?
Så berättar hon att det går inte att göra, för då kommer mitt hår ramla av!
Eleverna har använt så mycket färg så mitt hår skulle inte klarar av mer!
Vilken besvikelse!

Jag har väl haft turen att inte få några riktiga gröngölingar innan, och alltid fått ett superfint resultat, men någon gång ska man ju ha otur.
Tyckte förståss synd om tjejerna som stod brevid mig och skämdes för att dom hade förstört mitt hår...
Så jag fick en klippning på köpet istället för slingorna.
Det kan man ju inte tacka nej till!
Fast det borde jag ha gjort... för det var samma tjejer som färgade mig som skulle klippa mig.
Det hela slutade med att läraren kllippte mig så det såg bra ut...
Vilket drama...

Jaja, jag är inte missnöjd med min nya frisyr och hårfärg, men jag ju helt klart orolig när det skulle börja ramla av!
Det är roligt med en extrem hårfärg, det är väldigt jag faktiskt.
Och jag känner mig lite hårdrock för en gångs skull!
Back in black kan man säga.
Roligt att friska upp lite gamla minnen!

  


Kommentarer
Postat av: carolina

jag tycker iaf att du var kanonfin i det röda! klär dig kanon! :)

2009-03-04 @ 14:03:23
Postat av: inthemake

Oj vilken skräck...men det blev iallafall jättefint ;)

2009-03-05 @ 11:34:16
URL: http://inthemake.se
Postat av: Therese

Till Inthemake: Ja, riktig rysare! Tack ska du ha! =)



Till Carolina: Tack tack! Ja, röd är nog min färg och kommer nog förbli. Tills jag får nästa infall! :D

2009-03-05 @ 12:30:32
Postat av: Lellky

Rawr

2009-03-05 @ 15:35:11
Postat av: Veronica

Verkligen långt och fint hår! =D

2009-03-06 @ 17:22:56
URL: http://grandby.blogg.se/
Postat av: Anonym

hejan:D

du,har gjort en ny design på min blogg:D

kolla in den,och säg vad du tycker!skulle vara jätte kul.http://vendelaSpace.devote.se





förrästen tycker att du har en fin blogg:)

2009-03-10 @ 19:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0