Några bilder från Bröllopsmässan!

Det ska väl mig till det att glömma kameran hemma när jag behöver den!
Den ligger alltid i väskan alla andra dagar, då jag oftast inte behöver den.
Suck....
Men det är väl livet ironi antar jag.
Så jag tog några bilder med mobilen. Inga höjdarbilder med dom får duga, tyvärr.

Det började med att vi möttes på Ystads Saltsjöbad kl.9.30.
Packade upp allt smink och allt som skulle finnas på vårt bord - Affischer, flygblad och ljus.
Sen var det bara att sätta igång att sminka modeller!
I med det var en elev från Ystads praktiska gymnasium som inte ville dyka upp, så hade vi en hel de att göra. Det brann lite i knutarna, kan man säga.
Så snabbt som ögat fick vi sminkat alla modellerna och sen kunde vi andas ut och njuta av resten av mässan.
Det fanns alla möjliga som ställde ut. Allt från den gamla hederliga bröllopstårtan, ringarna till fotografen. Sen även specialdoftljus, flip flop som gjorde "avtryck" i sanden med ord som "Forever" eller "Nygifta" på undersidan. Ja, alltså allt mellan himmel och jord!

Jag hamnade i en monter med helt galet fina alliansringar ala American style. Alltså en silverring med massvis med diamanter och brilljanter. Så tung att jag inte hade vågat bada med, för jag hade sjunkit till bottnen!
Det verkar även som om jag är "omodern" som har en förlovningsring i guld. Det finns nästan inga ringar i modernt stuk i guld längre... Då får man specialbeställa en som kan passa till den jag har.
Fast det kan man väl stå ut med... Ringen ska ju sitta där tills man dör, eller hur var det nu?

Det var två stycken modevisningar med olika designers som visade olika bröllopsklänningar men även festklänningar. Allt från svart eller blodröd bröllopskläning till den klassiska "Bakelsen".
Jag tror jag hittade min favrotiklänning på mässan till på köpet!
När modellen kom ut på podiet så tappade jag nästan andan!
Klänningen var tagen ur mina drömmar.
Helt galet fint var den. Oj oj...
Men det fanns massor av fina klänning, för alla smaker och storlekar.

Det blir även en sådan härlig stämning på sådanna mässor. Alla är glada och oftast nyförälskade.
Msyigt att strosa runt bland ett hav av kärlekskrankar.
Det ger mig ett leende på läpparna i alla fall.

Ja, som sagt fick jag inte rysligt många bilder från mässan.
Inte ens några fina bilder, med min kassa mobilkamera.
Ni får dock hålla till godo.









Och min favorit!
*trumvirvel*


Kommentarer
Postat av: Car'

2009-11-19 @ 12:45:23
Postat av: Carolina

Fluff!

2009-11-19 @ 12:45:55
URL: http://vision400.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0